Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Absolventi závratné platy nečekají. Pracovat chtějí pro Škoda Auto

  5:01aktualizováno  5:01
Absolventi v Bulharsku, Maďarsku a Slovensku oproti loňsku čekají vyšší nástupní plat, oproti tomu absolventi technických a ekonomických vysokých škol v Česku zůstávají opatrní. Ukázal to velký mezinárodní průzkum. V průměru Češi očekávají mzdu třicet tisíc korun.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

„Nejsem blázen, abych očekával čtyřicet tisíc, ale věřím, že hranice kolem pětadvaceti tisíc jako nástupní mzda po škole reálná je,“ myslí si například Kryštof Kotáb, jedenadvacetiletý student druhého ročníku pražské VŠE. 

Ve srovnání s průzkumem je konzervativní. V průměru Češi čekají mzdu kolem 30 tisíc. V absolutních částkách patří k nejdražším ve „východním regionu“. Avšak poprvé je předběhli Slováci.

Může se hodit

Najděte si práci dle svých představ na jobDNES.cz.

Zvyšte své šance na trhu práce. Vytvořte si zdarma profesionální CV.

„Záleží na druhu absolventa, ale je jasné, že většina z nich má na trhu práce problém. A problém je nadále praxe, kterou firmy po krizi vyžadují,“ hodnotí Luboš Rejchrt, šéf personální agentury Grafton.

Češi jsou podle něj obecně zdrženlivější. „Růst očekávání u sousedů je daný jednak nižší mzdovou základnou, ale také jinou náturou. I Slováci jsou emocionálnější a více do světa. Otázka je, jestli se jejich očekávání potkají s realitou trhu,“ upozorňuje Rejchrt.

Nejatraktivnější je Škoda Auto

Podle průzkumu společnosti Trendence je pro ekonomy i techniky vysněnou firmou největší česká automobilka Škoda Auto. Po několika letech naopak ze stupňů vítězů zmizel ČEZ. Zatímco loni u ekonomů dokonce zvítězil, nyní je až čtvrtý, u techniků klesl ze druhého na páté místo, když se před něj dostal třeba počítačový obr IBM nebo Akademie věd ČR.  

Důvod? Podle odborníků za to mohou aktuální zprávy o problémech se zahraničními investicemi, obtíže na energetickém trhu i zastavení dostavby bloků jaderné elektrárny Temelín. „Studenti si nedělají analýzy, rozbory. Jejich reakce vychází z heuristického povědomí, čerpají z veřejného prostoru,“ vysvětluje psycholog a personalista Tomáš Vašák. A právě zprávy o úsporách a konci expanze pak podle něj ovlivnily rozhodování studentů.   

„Těžko komentovat, když výsledky zatím nejsou publikovány. Jinak ale tyto věci určitě působí,“ říká mluvčí ČEZ Ladislav Kříž, který však upozorňuje, že v obdobných žebříčcích a soutěžích firma stále obsazuje přední příčky.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Právník společnosti BBH František Honsa (vlevo) a šéf společnosti Safe Diesel...
Silní si s námi dělají, co chtějí, říká dvojice žalující Volkswagen

Za každého majitele vozu Volkswagen či Škoda s motorem, který falšoval údaje o emisích, chtějí 127 500 korun odškodné. Spolumajitel firmy Safe Diesel Vladimír...  celý článek

Japonské pivo Asahi a jeho tamní největší rival Sapporo.
Japonské pivo Asahi už nebude z Prahy. Výroba se má přesunout do Itálie

Nový japonský vlastník Plzeňského Prazdroje Asahi zreviduje smlouvu s Pivovary Staropramen, podle níž se v konkurenčním pivovaru vyrábí značka Asahi Super Dry....  celý článek

Vozy s motory TDI, které musel koncern Volkswagen kvůli aféře Dieselgate...
Stát čeká soud za Dieselgate. Firma Safe Diesel žaluje ministerstvo dopravy

Společnost Safe Diesel, která se snaží soudně z koncernu Volkswagen a Škody Auto za každé auto s motorem falšujícím údaje o spotřebě vymoci 127 500 Kč, žaluje...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.