Microsoft čelí obvinění z klamavé reklamy

Softwarový gigant Microsoft musí opět řešit konflikt se soudem. Čelí totiž již podruhé za poslední rok obvinění z klamavé reklamy. Microsoft napadl konkurenční firmu Palm reklamou, v níž se ptal "Can Your Palm Do That?", tedy "Umí tohle váš Palm?". Háček byl v tom, že výrobek Microsoftu inzerované služby také neuměl, pokud k němu zákazník nepřikoupil další bezdrátová zařízení.

Společnost Palm vyrábí zařízení, která konkurují kapesním přístrojům s operačním systémem Windows.

Microsoft svou chybu nepřímo uznal tím, že inkriminovanou reklamu, která běžela hlavně v novinách a časopisech, stáhl a začal jednat o možnostech nápravy s Federální obchodní komisí.

Mluvčí Microsoftu se ale k obvinění odmítl vyjádřit a celá firma zarytě mlčí. Nebyla ochotna dokonce ani upřesnit, jaká reklama mu udělala takové potíže. Veřejnost se to dozvěděla až z článku listu Wall Street Journal.

Microsoft následně zahájil novou reklamní kampaň, na kterou vynaložil asi tři miliony dolarů, a v té už se o konkurenčním Palmu vůbec nezmiňuje. Naopak v ní představuje novou generaci bezdrátových zařízení.