Ve speciální nabídce k blížícímu se 6. prosinci dominují u sedmi největších maloobchodních řetězců zahraniční motivy. Santa Claus, My Little Pony, smajlíci nebo Angry Birds představují dohromady 43 procent nabídky. Mikuláš, čert, anděl, Krtek a Ladovy obrázky tvoří společně 28 procent. Zbytek promovaných produktů tvoří neutrální motivy jako sněhuláci, stromky či šišky.
„Nemyslím si, že by byl český Mikuláš v ohrožení. Letáky mají spotřebitelům především předvést šíři nabídky, proto je logické, že v nich před Vánoci najdeme hlavně netradiční produkty, novinky, nebo oblíbené dětské hrdiny,“ říká Petr Sikora, ředitel České distribuční.
Aktivistům vadí, že je Cola sladká. Vánoční kamion musel škrtat zastávky |
„Limitované edice se musejí zákazníkovi představit v co nejrozsáhlejší šíři, aby věděl, jaké novinky si pro něj obchodníci letos přichystali. Šedesát procent lidí totiž v letácích hledá inspiraci k nákupu,“ vysvětluje Sikora.
Analýza mikulášské nabídky největších řetězců také ukázala, že až 90 procent produktů představují sladkosti. „Průměrná sleva, kterou letos řetězce na mikulášskou nadílku v letácích nabízejí, dosahuje 27 procent,“ uvádí společnost v tiskové zprávě.
Na zboží se zahraničními motivy nabízejí obchodníci také nejvyšší průměrnou slevu, 28 procent. Na typicky české motivy je pak průměrná sleva 24 procent, na neutrální zboží 22 procent, vyplývá z analýzy. Ta zkoumala letáky s mikulášskou nabídkou s platností od 21. do 28. listopadu.