Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Piero Ferrari získá prodejem akcií miliardy, jeho snem však bylo závodit

  10:21aktualizováno  10:21
Zakladatel Ferrari Enzo Ferrari si nepřál, aby se jeho syn Piero stal automobilovým závodníkem. O více než půl století později může tento otcův postoj učinit ze syna miliardáře. Díky prodeji akcií může vydělat přes miliardu dolarů.

Viceprezident automobilky Ferrari Piero Ferrari na okruhu F1 v Monze. | foto: Profimedia.cz

Enzo chtěl syna tak moc chránit před nástrahami motoristického sportu, že nařídil zaměstnancům své firmy, aby ho nepouštěli do kokpitu týmových automobilů - aby ho ani nikdy nenapadlo stát se závodním jezdcem.

Před okruhem ho ochránil, ale nakonec ho vzpínající se kůň dohnal - a udělá z něj díky prodeji akcií miliardáře. Dnes sedmdesátiletý Piero Ferrari totiž - alespoň podle odhadu indexu miliardářů agentury Bloomberg - může zamýšleným prodejem svých akcií automobilky vydělat 1,3 miliardy dolarů.

Ferrari plánuje prodat 17,2 milionu akcí, tedy devět procent společnosti, a to v ceně 48 až 52 dolarů za akcii. Kromě toho už obdržel 280 milionů eur v hotovosti v rámci reorganizace společnosti.

„Trh považuje Ferrari za výrobce luxusních produktů,“ shrnuje pozici firmy David Haigh z konzultační firmy Brand Finance. „Jen málo společností je takto úspěšných a jen málo jich má potenciál být skutečně globální značkou luxusu.“

Poptávka neustále převyšuje nabídku

Piero zdědil svůj podíl ve firmě od Enza, závodního jezdce Alfy Romeo, který posléze v roce 1929 založil svoji vlastní stáj Scuderia Ferrari. Na okruzích formule 1 se vozidla Ferrari objevila poprvé v roce 1950, čímž také odstartovala sérii 225 vítězství v Grand Prix a 16 ve světových šampionátech. Tím se Ferrari stalo nejúspěšnějším závodním týmem v historii.

Nejúspěšnější jezdec v historii tohoto sportu, Němec Michael Schumacher, získal nejvíce triumfů také právě v barvách Ferrari.

Automobilka vyrábí jedny z nejluxusnějších vozů na světě. Roční produkce se omezila na 7 000 vozidel, poptávka proto neustále převyšuje nabídku. Vozidla s logem vzpínajícího se koně vábí sběratele i fanoušky automobilového sportu. Mnozí zákazníci na svůj vůz čekají i roky. Tato strategie firmy pomohla společnosti Ferrari stát se jednou z nejcennějších značek na světě.

Automobilka Ferrari v loňském roce přesto svoji výrobu rozšířila. Zákazníkům dodala 7 255 aut. Piero je dnes rád, že uposlechl radu otce a vyhýbal se kokpitu. „Nikdy by se ze mě závodník formule 1 nestal,“ dodává.

Autor:


Témata: Euro




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.