Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Piero Ferrari získá prodejem akcií miliardy, jeho snem však bylo závodit

  10:21aktualizováno  10:21
Zakladatel Ferrari Enzo Ferrari si nepřál, aby se jeho syn Piero stal automobilovým závodníkem. O více než půl století později může tento otcův postoj učinit ze syna miliardáře. Díky prodeji akcií může vydělat přes miliardu dolarů.

Viceprezident automobilky Ferrari Piero Ferrari na okruhu F1 v Monze. | foto: Profimedia.cz

Enzo chtěl syna tak moc chránit před nástrahami motoristického sportu, že nařídil zaměstnancům své firmy, aby ho nepouštěli do kokpitu týmových automobilů - aby ho ani nikdy nenapadlo stát se závodním jezdcem.

Před okruhem ho ochránil, ale nakonec ho vzpínající se kůň dohnal - a udělá z něj díky prodeji akcií miliardáře. Dnes sedmdesátiletý Piero Ferrari totiž - alespoň podle odhadu indexu miliardářů agentury Bloomberg - může zamýšleným prodejem svých akcií automobilky vydělat 1,3 miliardy dolarů.

Ferrari plánuje prodat 17,2 milionu akcí, tedy devět procent společnosti, a to v ceně 48 až 52 dolarů za akcii. Kromě toho už obdržel 280 milionů eur v hotovosti v rámci reorganizace společnosti.

„Trh považuje Ferrari za výrobce luxusních produktů,“ shrnuje pozici firmy David Haigh z konzultační firmy Brand Finance. „Jen málo společností je takto úspěšných a jen málo jich má potenciál být skutečně globální značkou luxusu.“

Poptávka neustále převyšuje nabídku

Piero zdědil svůj podíl ve firmě od Enza, závodního jezdce Alfy Romeo, který posléze v roce 1929 založil svoji vlastní stáj Scuderia Ferrari. Na okruzích formule 1 se vozidla Ferrari objevila poprvé v roce 1950, čímž také odstartovala sérii 225 vítězství v Grand Prix a 16 ve světových šampionátech. Tím se Ferrari stalo nejúspěšnějším závodním týmem v historii.

Nejúspěšnější jezdec v historii tohoto sportu, Němec Michael Schumacher, získal nejvíce triumfů také právě v barvách Ferrari.

Automobilka vyrábí jedny z nejluxusnějších vozů na světě. Roční produkce se omezila na 7 000 vozidel, poptávka proto neustále převyšuje nabídku. Vozidla s logem vzpínajícího se koně vábí sběratele i fanoušky automobilového sportu. Mnozí zákazníci na svůj vůz čekají i roky. Tato strategie firmy pomohla společnosti Ferrari stát se jednou z nejcennějších značek na světě.

Automobilka Ferrari v loňském roce přesto svoji výrobu rozšířila. Zákazníkům dodala 7 255 aut. Piero je dnes rád, že uposlechl radu otce a vyhýbal se kokpitu. „Nikdy by se ze mě závodník formule 1 nestal,“ dodává.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Severokorejský diktátor Kim Čong-un v Pchjongjangu (12. dubna 2017)
Sankcím navzdory. Kimova diktatura loni povyrostla o skoro 4 procenta

Hrubý domácí produkt (HDP) Severní Koreje se loni zvýšil o 3,9 procenta. Dosáhl tak nejrychlejšího tempa růstu za 17 let, a to navzdory mezinárodním sankcím,...  celý článek

Alcatel A5 LED
Vzácné kovy zdražují. Chytrý telefon se bez nich neobejde

Chytré telefony začíná sužovat nedostatek vzácných kovů. Díky nim je elektronika rychlejší, lehčí, silnější, odolnější nebo energeticky efektivnější. Je jich...  celý článek

Příprava tradičních belgických hranolků.
Belgické hranolky jsou zachráněny, oznámil ministr Borsus

Páteční belgický státní svátek bude letos zřejmě o něco veselejší. „Belgické hranolky jsou zachráněny!“ oznámil ministr zemědělství Willy Borsus na internetu....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.