Po pár měsících zjistil, že mu vydělávají víc než jeho firma prodávající výpočetní techniku. Tak ji opustil a dodnes se sám diví, nakolik se jeho prodejní impérium rozvinulo. Jeho webové stránky měsíčně navštíví přes půl milionu lidí, což ho posouvá na první příčku v kategorii inzertních serverů nabízejících věci pro rodinu.
Na co jste přilákal tolik lidí?
Sám nevím. Asi jsem se strefil do toho, co lidé zrovna chtěli. Všiml jsem si, že maminky na rodinných serverech často ve svých příspěvcích nabízejí různé zboží.
Administrátoři jim to pak zatrhli a chtěli za takové inzeráty platit. Často pomocí placené SMS, která postrčila nabízené věci na přední místa. Já jsem přišel s jiným principem - všem jsem nabídl rovné šance.
Jak?
Každý se může rozhodnout, nakolik chce být ostatním na očích. Zadarmo může každý na stránky umístit 100 svých fotografií. Nemůže je ale aktualizovat. Když si měsíčně zaplatí 49 korun, může například denně aktualizovat deset nabídek.
Dostává se na tuto úroveň společně s ostatními lidmi v této kategorii a může si být jistý, že ho nikdo žádným topováním nevyřadí za pár minut ze hry.
Kolik lidí inzeruje zadarmo a kolik jich platí?
V únoru 2006 jsme měli čtyři tisíce platících členů. Dnes jich máme 13 tisíc v Česku a na Slovensku kolem čtyř tisíc. Zadarmo je u nás zaregistrováno zhruba 130 tisíc inzerentů a na Slovensku 40 tisíc.
. Mimibazar.czInternetový inzertní server patří firmě BS Trade, kterou vlastní Bohdan Škoda. Pod ni spadají také servery Mimishop.cz a Mimiaukce.cz. Společnost se během tří let dostala na špici sledovanosti inzertních webů, které se točí kolem věcí pro rodinu. |
Kolik lidí chcete ještě v obou zemích získat?
Na poli inzerce už s výrazným nárůstem nepočítáme. Přehnala se tsunami a my jsme ji úspěšně zvládli. Teď chceme na server nabalit další aktivity a vytvořit z něj rodinný zábavní portál.
Sami, nebo s někým?
Uvažujeme o obou variantách. Zaregistrovali jsme si doménu mimisvět a rik (rodinný internetový klub, pozn. red.), na kterých bychom chtěli vytvořit různé zábavní a informační sekce rozčleněné například podle koníčků.
Portál bychom chtěli vyplnit také videy. O možné spolupráci jednáme například s provozovatelem slovenské domény Čekni to.sk. Server bychom chtěli propojit také s poslechem internetového rádia. Uvažujeme o stanici Kiss či Frekvenci 1.
Budete expandovat do dalších zemí?
Určitě. Od příštího roku chceme své služby nabízet Polákům a Chorvatům. Pak by měli následovat Rakušané.
Prodáte jim své know-how?
Ne přímo. Hodláme spíš vytvořit společný podnik, ve kterém budeme mít šanci ovlivňovat chod celé společnosti. Nechceme ztratit kontrolu nad tím, co se uvnitř naší firmy děje.
Jak to myslíte?
V Česku dáváme velký pozor na to, aby kupující dostal to, co si objedná. Hodně hlídáme například padělky, kde u sporného zboží požadujeme doklad pravosti. A nechceme riskovat, že v zahraničí tento standard poleví. Poškodilo by to pak naši rodnou firmu.
Kolik vám Mimibazar vydělává?
To říkat nechci, ale obrat se pohybuje v milionových řádech. V podobných číslech se pohybují také investice do nového vybavení.
Chtěl od vás server už někdo koupit?
Asi půl roku po otevření Mimibazaru se ozval Tomáš Kapalín, který tehdy odcházel kvůli soukromým aktivitám z internetového portálu Seznam.cz. Nabídl mi, že mi sežene inzerenty za zhruba tři miliony korun s tím, že pak přeměníme firmu na akciovou společnost a on si vezme zhruba třetinový podíl. (Tomáš Kapalín tato jednání na dotaz redakce potvrdil.)
Proč jste si neplácli?
Vůbec se mi to nelíbilo. Věřil jsem tomu, že si zvládnu sehnat inzerenty sám, což se nakonec potvrdilo. Také se mi nelíbila představa, že začnu ztrácet podíl ve své vlastní firmě.
Od té doby vás už nikdo neoslovil?
Loni se mi ozval někdo ze slovenské Raiffeisen Group. Nabízel mi za firmu 18 milionů korun. Osobně jsme se ale nesešli.
Mrzí vás to?
Vůbec ne. Mimibazar je moje dítě a já ho prodávat nechci. Mám s ním ještě spoustu plánů. A k čemu jsou vám miliony na kontě, když pak nemáte co dělat?
. Žebříček: březen 2008Hyperinzerce: 933 290 unikátních návštěvníků, dětské zboží zastupuje jedna z 14 kategorií Sbazar: 788 265 unikátních návštěvníků, věci pro děti zastupuje jedna ze 14 kategorií Mimibazar: 526 354 unikátních návštěvníků, nabízí jen věci pro děti a rodinu Zdroj: Netmonitor, Google Analytics |