Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Uchazeči se do tendru na mýto za 29 miliard mohou hlásit o 10 dní déle

  16:14aktualizováno  16:14
Ministerstvo dopravy posunulo o deset dní na 24. srpna termín, do kterého mohou uchazeči v tendru na provoz elektrického mýta pro období po roce 2019 podávat přihlášky. Důvodem je upřesnění informací na dotazy žadatelů a úprava formálních náležitostí.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto:  František Vlček, MAFRA

Podle mluvčího ministerstva dopravy Tomáše Neřolkda nejsou dílčí časové posuny u důležitých zakázek nijak neobvyklé. „Jde o posun v řádu dnů, takže to neohrozí harmonogram soutěže,“ uvedl Neřold.

První kolo výběru bude kvalifikační, zájemci v něm budou muset prokázat, že mají zkušenost s provozem mýtné technologie, nepředkládají ještě cenovou nabídku. S vybranými uchazeči pak bude ministerstvo dále jednat a vybere pět uchazečů.

Kupte si nás, nabídl Kapsch Ťokovi. Ministerstvo firmu na mýto nechce

„Těchto pět uchazečů pak vyzveme k podání předběžné nabídky a po vyjasnění všech otázek předloží finální nabídky, z nichž vybereme vítěze,“ dodal Neřold. Podle dřívějších informací by se mohlo rozhodnout do poloviny příštího roku.

Ministerstvo dopravy vypsalo tendr na nového správce mýtného systému letos v polovině června. Během deseti let plánuje za jeho provoz utratit maximálně 29 miliard korun. Cena odráží požadavek vlády na technologicky neutrální řešení. Zájemci mohou využít stávající síť mýtných bran, nebo navrhnout zcela nový systém. Dále je součástí soutěže požadavek na rozšíření silnic první třídy z nynějších 230 na 1140 kilometrů.

Prostřednictvím mikrovlnných mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007. Za deset let se z mýtného získalo 77,5 miliardy korun, loni to bylo 9,89 miliardy korun. Náklady na provoz činí v současnosti zhruba 1,5 miliardy korun ročně.

Jednotný celostátní mikrovlnný systém podobně jako v Česku funguje v pásu zemí od Itálie, přes Rakousko, Polsko a Bělorusko. Naopak satelitní systém využívají Německo, Slovensko, Maďarsko a částečně Belgie, která jej kombinuje s mikrovlnou variantou.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Letadlo společnosti American Airlines (ilustrační snímek)
Nový spoj American Airlines propojí Filadelfii s Prahou a Budapeští

Americké aerolinky posilují své spoje do Evropy a přidávají další dvě destinace. Od května příštího roku budou nově létat i z Filadelfie do Prahy a Budapešti....  celý článek

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jako ve vzduchu. Autobusy přecházejí na pohyblivé ceny po vzoru letadel

Cenový boj mezi autobusovými dopravci začíná. Žluté autobusy RegioJetu snižují své ceny na šesti linkách, kde jim nově začínají konkurovat zelené autobusy...  celý článek

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek)
Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.