Georg Kapsch, který je spolumajitelem dodavatele mýtného systému, předal ráno ministerstvu dodatek, ve kterém jsou vypuštěny pasáže, které firma považuje za své know-how.
DOKUMENT:
DODATEK KE SMLOUVĚ NAJDETE ZDE
Například v bodě 2.6. dodatku se hovoří o tom, že pokud Kapsch nezíská všechna potřebná povolení nebo rozhodnutí nutná pro zprovoznění mýtného systému, musí informovat ministerstvo dopravy a navrhnout náhradní řešení, například náhradní energetické zdroje pro brány.
Pokud ministerstvo dopravy náhradní řešení odsouhlasí, musí podle dodatku nést dodatečné náklady.
Dodatek kromě toho umožňuje Kapschi během prvních tří měsíců provozu systému snížení efektivity výběru mýta až na 85 procent.
Při překročení limitu 95procentní úspěšnosti se zvyšuje Kapschi odměna oproti původní smlouvě. Firmě podle ustanovení dodatku připadnou veškeré mýtné poplatky, které firma vybere nad hranici 95 procent, vyplývá z dodatku.
Spolumajitel společnosti Georg Kapsch ovšem ve čtvrtek sdělil, že firma je ochotná převzít všechna rizika spojená s provizorním provozem systému mýtného od 1. ledna 2007.
To podle ČTK znamená, že převezme i rizika spojená s provozem naftových agregátů, které budou pohánět většinu mýtných bran, protože se nestihnou dobudovat elektrické přípojky.
Smlouvu uzavřelo ministerstvo dopravy vedené za Paroubkovy vlády Milanem Šimonovským.