Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Martin Veselý, MAFRA

Ministerstvo chce opět propagovat ryby. Tentokrát v České televizi

  • 32
Ministerstvo zemědělství připravuje v České televizi kampaň na podporu udržitelného chovu ryb. Předchozí pokusy o propagaci ryb přitom skončily neslavně. Symbolem snah se stala kampaň Ryba domácí za 178 milionů korun, po které spotřeba ryb dál klesala.

Nynější návrh počítá se skromnějším rozpočtem. Na kampaň má jít 4,5 milionu korun bez DPH. Materiálem, včetně návrhu zadávacího řízení na tvůrce propagační kampaně, se bude ve středu zabývat vláda.

Projekt na podporu takzvané sladkovodní akvakultury vznikl ve spolupráci s Českou televizí a jeho cílem je podpora tohoto „opomíjeného oboru“. Současně navazuje na memorandum o vzájemné spolupráci, kterou ministerstvo uzavřelo s ČT letos v březnu a jež v rámci prezentace zemědělského resortu počítá s výrobou informativních pořadů.

Prostředky na kampaň podle ministerstva půjdou ze tří čtvrtin z evropských fondů a zbytek z rozpočtu ČR. „Návrh rozpočtu kampaně je 4,5 milionu korun bez DPH,“ sdělil tiskový odbor MZe.

Součástí materiálu, o kterém bude jednat vláda, je návrh na zadávací řízení na realizátora kampaně, která se má uskutečnit ještě v letošním roce. Projekt se zaměří na širokou veřejnost, a to prostřednictvím odvysílaných pořadů zaměřených na téma chovu ryb či rybářství.

Rybí propagace je v Česku „zakletá“

Ministerstvo se novou kampaň rozhodlo spustit poté, co v loňském roce zrušilo marketingový projekt na propagaci konzumace sladkovodních ryb hrazený z evropských fondů za 60 milionů korun bez DPH.

„Původní projekt směřoval na utracení peněz například za pronájem anglického autobusu double-decker, nákupy filetovacích nožů, pepřenek či holinek,“ uvedl loni krátce po svém nástupu do funkce ministr Marian Jurečka.

Zrušený projekt podle něj představoval „zcela nehospodárné plýtvání penězi“, zejména ve chvíli, kdy se po předchozí kampani na Rybu domácí v hodnotě 178 milionů korun prodeje ryb v zásadě nezměnily.

,