Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Anna Vavríková, MAFRA

Jurečka chce seznámit lidi se sedláky. Na akci dá stát čtyři miliony

  • 82
Ministerstvo zemědělství připravuje projekt Poznej svého farmáře, která má přispět k popularizaci rodinných farem. Z celkových výdajů ministerstva na marketing patří zakázka k menším. V běhu je příprava na tendry za desítky milionů korun.

Vánoční marketingová kampaň ministerstva zemědělství České Vánoce spojená se spotřebitelskou soutěží za 32 milionů korun skončila teprve před deseti dny, resort ministra Mariana Jurečky (KDU-ČSL) už chystá celou řadu dalších zakázek na podporu českých potravin a zemědělství v řádu jednotek až stovek milionů korun.

Jendou z prvních je projekt Poznej svého farmáře, u něhož úřad počítá s výdaji ve výši 3,9 milionů korun bez DPH. „Projekt je cílen na opravdu drobné zemědělce, kteří mají rostlinnou a živočišnou výrobu a zároveň vytvářejí i konečnou potravinu. Zveme lidi, aby se přišli na farmu podívat, aby mohli vidět praktický život a výrobu potravin,“ vysvětluje Jurečka.

Vítěz zakázky bude zodpovídat za propagaci a organizaci celkem 13 půldenních akcí na rodinných farmách. Resort počítá, že každá z nich přiláká 300 až 500 lidí. „Mohou mluvit přímo s rodinnými příslušníky. Chceme tak přispívat k popularizaci tohoto druhu podnikání a způsobu výroby potravin,“ dodává Jurečka.

Akce navazuje na stejný projekt z loňska, rozsah i rozpočet jsou však více než dvojnásobné. Loni se zúčastnilo celkem pět farem a celkové náklady i s DPH se vyšplhaly na 1,7 milionů korun. Organizaci zajišťovala agentura Felicius a zúčastnila se například farma Čapí letka z Krásné Hory nad Vltavou specializující se na chov českých hnědých a bílých koz a huculských koní, nebo vysočinská rodinná mlékárna Úhořilka.

Útraty ministerstva zemědělství na propagaci potravin tím však zdaleka nekončí. Už v únoru by měla být vypsaná dvouletá zakázka na propagaci značky Regionální potravina s rozpočtem 57 milionů korun. A v běhu je i příprava na lukrativní tendr značky Klasa, který tradičně patří mezi vůbec největší marketingové zakázky státu.

Resort má na Klasu připraveno pro letošek celkem 150 milionů korun. Dalších 126 milionů zbylo z rozpočtu značky z loňska, podle šéfa tiskového oddělení Radka Melichara však ještě není rozhodnuto, zda se využijí na Klasu, nebo na jiné účely.