Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ministerstvo zemědělství spouští novou kampaň, hraje v ní ministr Jurečka

  16:24aktualizováno  16:24
Po ministru financí Andreji Babišovi (ANO), který si před sněmovními volbami zahrál v reklamě na kuřata ze svých drůbežářských závodů, účinkuje nově v reklamě na potraviny i ministr zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL). Vystupuje ve spotu, který je součástí nové předvánoční kampaně „České Vánoce“ na podporu prodeje českých potravin.

Nová kampaň Ministerstva zemědělství přijde zhruba na 60 milionů korun. Její hlavní částí bude spotřebitelská soutěž na podporu výrobků s logy Klasa, Regionální potravina, Bio nebo žlutomodrých evropských značení. Ta odstartuje 27. října a bude spočívat v tom, že spotřebitelé budou posílat vystřižené značky nalepené po třiceti kusech na soutěžních kartách do slosování.

Hlavní výhrou je automobil Škoda Rapid Spaceback, dále pak třeba lednička plná potravin, pivo Budvar v hodnotě 25 tisíc korun a dalších padesát tisíc cen. Soutěž skončí 4. ledna. „Chceme, aby si lidé uvědomili, koho nákupem potravin podporují. Že podporují české potraviny a české zemědělce, kteří zde platí daně,“ říká Jurečka. Vůči značkám kvality na potravinách totiž často směřovala kritika, že jich je mnoho, lidé se v nich neorientují a netuší, co znamenají.

Jurečka sám vystoupí v reklamním spotu. Podle svých slov čekal se zveřejněním konceptu kampaně až do doby po volbách, aby se vyhnul nařčení, že chce za státní peníze ovlivnit předvolební kampaň.

Organizaci kampaně dostala na starost agentura Ogilvy & Mather, která již obstarává propagaci Regionálních potravin pro letošní rok. Zhruba polovina plánovaných výdajů půjde proto i nadále na podporu této značky. Druhá polovina bude vyčleněna právě na soutěž. „V letošním roce se nám nepodařilo realizovat projekt Klasa, zbylých 30 milionů tedy půjde z peněz původně určených na Klasu,“ vypočetl Petr Milas ze Státního zemědělského a intervenčního fondu.

Martin Petráček z Ogilvy & Mather počítá s tím, že v rámci soutěže zašlou spotřebitelé minimálně 75 tisíc vyplněných karet. „To to by mělo mít za následek, že se prodá 2,25 milionu produktů,“ říká Petráček. Podle odhadů Milase to znamená tržby ve výši 100 milionů korun.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.