Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Ministr dopravy odpověděl na zbytek otázek

  10:04aktualizováno  10:04
Ministr dopravy Milan Šimonovský zodpověděl zbytek otázek z on-line rozhovoru. Týkaly se hlavně silnic včetně dálnice D47. Odpovědi vznikly ještě před tím, než vláda smlouvu o stavbě D47 vypověděla.

On-line rozhovor se konal 20. března. Ministr bohužel kvůli dalším pracovním povinnostem nemohl setrvat v redakci iDNES déle než hodinu, a tak zbytek otázek zodpověděl e-mailem.

Odpovědi ministra
najdete TADY

Všetšina dotazů mířila na dálnice a České dráhy. "Bude dálnice D47," zeptal se například čtenář Moravan. "D47 je investiční prioritou vlády," odpověděl ministr.

Milan Šimonovský se na témata dálnice D47 a budoucnost Českých drah zaměřil hned po svém nástupu do úřadu po loňských volbách.

Jeho tým si vzal pod drobnohled smlouvu s generálním dodavatelem stavby, konsorciem Housing & Construction, podepsané jeho předchůdcem Jaromírem Schlingem.

Některé části smlouvy považuje Šimonovský za nevýhodné pro stát. Původně měl současný kabinet rozhodnout o změnách smlouvy v polovině března, ale ministr žádá odklad až do konce května kvůli dalším nejasnostem.

České dráhy se podle zákona od začátku roku změnily ze státní organizace na dvě firmy - akciovou společnost České dráhy a státní Správu železniční a dopravní cesty.

Dálnici do Ostravy postaví stát sám

Šedivý: Tajnosti kolem D74 byly chybou

Šimonovský půl roku prosazoval, že má-li se firma skutečně změnit a zlepšit hospodaření, závislé na státní dotacích, musí z vedení odejít generální ředitel a šéf představenstva Dalibor Zelený. To se stalo na začátku března. - Více ZDE.

Milan Šimonovský se narodil 17. února 1949 v Brně. Na tamním Vysokém učení technickém abslovoval v oboru konstrukce a dopravní stavby a postgraduální studium Systémy městské hromadné dopravy.

V letech 1990 na 2000 byl náměstkem brněnského primátora. Od roku 2000 je prvním místopředsedou KDU-ČSL, do níž vstoupil v roce 1990.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Výroba nové Škody Yeti v Kvasinách
KOMENTÁŘ: Ekonomika je jako strom, do nebe však neroste

Vzestup české ekonomiky je nečekaně vysoký, ale je v tom růstu dost skromnosti, vytrvalosti a poctivosti? Není to jen vzplanutí nad tím, jak stát rozdává...  celý článek

Petr Horálek a Mléčná dráha v poušti Atacama.
Za expedici utratím i sedmdesát tisíc, říká lovec zatmění Slunce

Fotograf, spisovatel, cestovatel a astronom Petr Horálek (31) má poněkud dražší koníček. Žádné úplné zatmění Slunce mu neunikne. Cestuje po celém světě a fotí...  celý článek

Hotel Marriott v pražské ulici V Celnici loni změnil majitele. Nový vlastník za...
Pražské hotely vydělávají stále víc, přitahují bohaté kupce z Asie

Hotelům ve střední a východní Evropě se daří čím dál tím lépe. Všimli si toho i bohatí investoři z Asie, kteří je v posledních letech začali skupovat. Jen v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.