Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Ministr Žák: Nic nezdržujeme, tendr na registrační značky je připraven

  13:57aktualizováno  13:57
Ministr dopravy v demisi Zdeněk Žák v Otázkách Václava Moravce uvedl, že tendr na dodavatele registračních značek je připravený. Záleží podle něj na novém ministrovi, zda se s ním ztotožní. Pokud ano, může být výběrové řízení vyhlášeno v řádu dnů.

Ministr v demisi Zdeněk Žák | foto:  Michal Růžička, MAFRA

Zdeněk Žák čelil otázkám Václava Moravce, zda soutěž na nového dodavatele záměrně nezdržuje. Mohl by tak pomoci dosavadnímu dodavateli, firmě Hicon. Ta má už asi dvacet let monopol na jejich výrobu.

To ale Žák odmítl. "Poprvé v historii je připravena kvalitní, otevřená soutěž. Podívejte se, jak se to vymstilo mým předchůdcům, že některé soutěže připravili nekvalitně," reagoval ministr v demisi.

Podle něj se jedná o jednu ze soutěží, kterou provázel až extrémní tlak. "Řadovým úředníkům zněly na stole telefony a v nich se ozývaly výhrůžky," řekl v České televizi s tím, že proto museli mít absolutní jistotu.

Ministerstvo nyní platí za dodanou registrační značku 115 korun. Kritici podle Moravce říkají, že by cena mohla být poloviční. "Kritici neříkají, že to je cena základních značek s minimem ochranných prvků. Současná cena je na úrovni, jaká je na evropském trhu, například v Německu," řekl Žák s tím, že se výsledná cena může snížit, ale i zvýšit.

Ministr v demisi svému nástupci podle ČTK zanechává 45 kritických agend, se kterými jej hodlá seznámit.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jako ve vzduchu. Autobusy přecházejí na pohyblivé ceny po vzoru letadel

Cenový boj mezi autobusovými dopravci začíná. Žluté autobusy RegioJetu snižují své ceny na šesti linkách, kde jim nově začínají konkurovat zelené autobusy...  celý článek

Osobní železniční dopravu mezi Prahou a Ostravou poskytují nově tři...
První třídou jezdí stále více lidí, cestující si za pohodlí rádi připlatí

Roste zájem o dražší jízdenky ve vlacích. Češi si ochotněji připlácí za pohodlnější jízdu a nadstandardní zacházení. Počet cestujících v první třídě vzrostl...  celý článek

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek)
Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.