Jablonecká Preciosa se jako první firma ze střední a východní Evropy zařadila mezi oficiální partnery přehlídky ženské krásy.
Jako dárek dostanou finalistky Miss Universe od firmy křišťálovou sošku a lustr. Na kolik peněz Preciosu účast na soutěži krásy přijde, nechtěl marketingový ředitel Stanislav Kadlec komentovat.
"Každopádně je to jedna z našich nejvýznačnějších propagačních akcí," řekl. Preciosa se stala sponzorem Miss Universe na jeden rok. Kromě toho smlouva s pořadatelskou agenturou zajišťuje i propagaci na soutěži Miss USA.
Pořadatelská agentura je společným podnikem americké televizní společnosti NBC a jednoho z nejbohatších amerických podnikatelů, Donalda Trumpa. "Věříme, že díky soutěži posílíme naši pozici v USA a na Blízkém a Středním východě," říká Kadlec.
Preciosa patří podnikateli Ludvíku Karlovi. Firma již několik let nezveřejňuje výsledky. Koncem 90. let její zisky dosahovaly zhruba půl miliardy korun ročně.