Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Mnohdy je rychlejší dojít osobně než se dovolat

aktualizováno 
Většina mladých lidí ráda utrácí, ale jen někteří zároveň vědí, jak se o své peníze starat.
Většina mladých lidí ráda utrácí, ale jen někteří zároveň vědí, jak se o své peníze starat. Do jaké banky se je vyplatí uložit, kde nabízejí k účtu zdarma platební kartu či úrazovou pojistku? Když nevím, tak se zeptám, radí dospělí v podobných životních situacích. A to může být právě problém. Alespoň u některé z pěti bank, ve kterých společnost Positive zkoumala pro MF DNES rychlost a úroveň telefonické komunikace speciálně zaměřené na produkty pro mladé lidi. Průzkum ukázal, že po telefonu se dá nejrychleji komunikovat s eBankou, naopak velmi bídně s Českou spořitelnou. Zatímco v eBance nejen telefon rychle zvednou, ale zároveň v průměru za čtvrt minuty smysluplně na položený dotaz odpovědí, většina telefonátů do České spořitelny končí u informace, že je linka nedostupná a je třeba ji kontaktovat později. V mnoha případech bylo těžké získat i správné telefonní číslo informační linky. Zelená linka Bank Austria Creditanstalt získaná od Telecomu funguje jen pro tónovou volbu a stávající klienty a na centrále přitom tvrdili, že infolinku na podávání obecných informací vůbec nemají, informační linka IPB uvedená v telefonním seznamu a na informacích Telecomu již neexistuje. To, jak rychle v bance telefon zvednou, ještě nemusí vypovídat nic o kvalitě podané informace. Na osm konkrétních otázek o podmínkách zakládání účtů, bankomatových poplatcích či dalších studentských výhodách nejlépe odpověděli pracovníci zelené linky Komerční banky, naopak skoupí byli operátoři v Bank Austria Creditanstalt a České spořitelně.

Na co se v bankách ptali

1. Nabízíte nějaké produkty pro mladé, slevy, zvýhodnění?
2. Chtěla bych začít spořit dceři, která je na gymnáziu. Doporučíte mi nějaký produkt?
3. Studuji VŠ, mohu si u vás založit účet, u kterého mohu jít do minusu? Jaké jsou je ho výhody a podmínky založení?
4. Syn studuje VŠ, máte pro něj nějaký výhodný spořící účet?
5. Jaký je u vás poplatek za výběr z bankomatu?
6. Je možné u vás založit konto pro dospělé, ke kterému by měl přístup prostřednictvím karty i můj dvacetiletý syn?

Jak pracovníci bank odpovídali
(hodnocení jako ve škole, nejlépe 1, nejhůře 5)

1. Komerční banka zelená linka 1,2
2. ČSOB zelená linka 1,5
3. eBanka zelená linka 1,6
4. Česká spořitelna zelená linka 2*
5. Bank Austria Creditanstalt centrála 2,6

Pozn. * výsledek nereprezentativní, protože byl ze 16 hovorů úspěšný jen jeden
Pramen: Positive

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Aukrorobot.cz
Aukro nefunguje, jak má. Nový systém má díry a péče o klienty je pomalá

Aukro, největší obchodní portál v Česku, změnilo majitele a platformu, na které fungovalo. Pro uživatele to ale nedopadlo dobře. Doposud spokojené prodejce...  celý článek

Tankování (ilustrační foto)
Benzin a nafta mírně zlevnily, natural stojí přes 30 korun ve třech krajích

Ceny pohonných hmot mírně zlevnily. Benzin Natural 95 za uplynulý týden zlevnil v průměru o haléř na 29,65 koruny za litr a nafta o dva haléře na 28,54 koruny...  celý článek

Ilustrační snímek
Česká ekonomika znovu zrychlila, překvapilo to i analytiky

Česká ekonomika ve 2. čtvrtletí letošního roku znovu zrychlila svůj růst. Hrubý domácí produkt stoupl meziročně o 4,5 procenta po tříprocentním vzestupu v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.