To, že bezdrátový přístroj zažil takový rozmach, podpořila i strategie obou operátorů. Mobilní telefon jako dárek totiž číhal na nakupující téměř na každém kroku. "Jako výhodný tah se ukázal prodej telefonů s předplacenými kartami na vánočních náměstích a ve velkých supermarketech po celé republice," říká mluvčí RadioMobilu Tereza Kakosová.
Zájem nových klientů ovšem přinesl o Vánocích mobilním operátorům také starosti. Štědrovečerní nápor na síť přežil se ctí pouze EuroTel, RadioMobil během dne několikrát pozlobilo centrum posílání krátkých textových, takzvaných SMS zpráv.
Kdo posílal blahopřání z Paegasu, musel se obrnit větší trpělivostí, zprávy měly značné zdržení nebo je šlo odeslat například až na popáté.
"V některých lokalitách mohlo dojít k časové prodlevě při odesílání zpráv. V SMS centru se totiž vytvořila fronta zpráv kvůli nadměrnému zájmu uživatelů v jeden okamžik," vysvětluje Kakosová s tím, že v jednu chvíli technici RadioMobilu zaznamenali až 250 tisíc krátkých textových zpráv.
V počtu zaslaných textových zpráv byli aktivnější zákazníci RadioMobilu. Ten totiž zaměřením svých reklamních kampaní více podporuje využívání mobilního telefonu k jiným účelům než jen k telefonování - například právě k používání krátkých textových zpráv.
Síť Paegas přenesla 24. prosince tři miliony textových zpráv, zatímco zákazníci EuroTelu na Štědrý den poslali SMS zpráv dva miliony.
"Proti loňským Vánocům je to tisíciprocentní nárůst, což považujeme za dobrou průpravu na letošní oslavu nového roku," uvedl zástupce generálního ředitele EuroTelu Alexander Winkler.
Silvestr by už letos neměl zaskočit ani RadioMobil. "Již od poloviny prosince rozšiřujeme kapacitu SMS centra a do Silvestra bude plně připraveno," říká Kakosová.
Běžně během roku odešle centrum Paegasu okolo třiceti milionů textových zpráv za měsíc. Podle obou operátorů už nehrozí, že by na Silvestra nebo na Nový rok spadla kvůli "vánočním" problémům s textovými zprávami celá mobilní síť, protože běžné telefonování pracuje odděleně od posílání textových zpráv.