Analytická skupina Gartner, která výzkum provedla, současně zlepšila odhad celoročního prodeje na 600 milionů přístrojů.
"Tržní podíl největšího světového výrobce mobilů Nokia se v prvním čtvrtletí prudcesnížil kvůli slabému designu jeho výrobků, nedostatku nových modelů a nepříliš pevným vztahům s mobilními operátory," tvrdí Gartner.
Podíl finské firmy na celosvětovém prodeji klesl na 28,9 procenta ze 34,6 procenta před rokem.
Naopak posílila americká Motorola na druhém místě, polepšil si i třetí Samsung.
Nokia podle firmy Gartner ztrácela v prvním čtvrtletí tržní podíl ve prospěch všech šesti největších rivalů. Její celkový prodej se sice díky silné poptávce zvýšil, tempo jeho růstu však zaostalo za konkurencí.
Tržní podíly největších výrobců mobilních telefonů v 1. čtvrtletí 2004. (v procentech, celosvětově) |