Mareš měl například také obsluhovat v některém stánku s rychlým občerstvením v O2 areně.

Mareš měl například také obsluhovat v některém stánku s rychlým občerstvením v O2 areně. | foto: Bořivoj Černý, MAFRA

Moderátor Mareš propagoval Sazku, teď chce slíbených 1,2 milionu

  • 237
Moderátor Leoš Mareš se loni upsal Sazce, že bude v podstatě její chodící reklamou. Měl se o ní mimo jiné zmiňovat ve svých pořadech nebo moderovat firemní akce. Za to mu společnost slíbila 1,2 milionu měsíčně. Jeden měsíc mu nesplatila. Mareš se proto obrátil na soud.

Sám Mareš se ke spolupráci se Sazkou vyjádřit nechtěl. Nebral telefony ani nereagoval na zprávy.

Z jeho kontraktu se Sazkou vyplývá, že neměl být jen tváří běžné reklamní kampaně, ale že měl Sazku propagovat i mimo reklamní spoty. Ve smlouvě se například zavazuje vkládat "nenásilné zmínky o Sazce v pořadech, které Mareš moderuje". Měl být také k dispozici pro moderování firemních akcí, fungovat jako ozdobná celebrita při VIP akcích ve skyboxech v O2 areně, doprovázet výherce či jim předávat výhry.

Mareš měl také obsluhovat v některém stánku s rychlým občerstvením v O2 areně. I to mělo být v tisku prezentované jako prohraná sázka.

O využívání celebrit při vytváření mediálních "senzací" za účelem propagace značky se sice nemluví, ale i ve světě je to běžné. "Jedním z nejznámějších případů je Richard Branson. Slavný byl jeho kousek při uvedení značky Virgin Cola na severoamerický trh, kdy vyzval otevřeným dopisem tehdejšího ředitele Coca-Coly k souboji muže proti muži," říká Martin Charvát z reklamní agentury Konektor.

"Leoš je v Česku specifický případ, jako jediný dokáže svou popularitu efektivně zobchodovat. Jinak to běžné není," říká k tomu Janis Sidovský, manažer mnoha českých celebrit a nyní marketingový ředitel TV Barrandov.