Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Místo kupé sezení jako v letadle. ČD začaly jezdit s modernizovanými vozy

  16:37aktualizováno  16:37
České dráhy nasadily do provozu nové modernizované vozy, které mají být prakticky tím nejlepším, co cestujícím dopravce nabízí. Nasadí je na spojení z Prahy do Hamburku a do Bratislavy.

České dráhy nasadily nové modernizované vozy na trasu z Prahy do Hamburku. Na snímku jídelní vůz. | foto: České dráhy

Jde o rekonstrukce vozů řady Bmz od Siemensu, které provádí pro České dráhy společnost Pars nova patřící do skupiny Škoda Transportation. Pro cestující bude kromě interiéru největší změnou uspořádání vozu: zmizí z nich klasická kupé, lidé budou sedět jako v letadle za sebou, součástí je i několik čtyřsedaček, kde cestující sedí proti sobě.

Pro trať mezi Prahou a Hamburkem (některé vozy budou zajíždět přímo až do Kielu) připravily České dráhy dva nové typy vozů. „Vagony nabízejí komfortní cestování také vozíčkářům v klimatizovaném prostředí, zvláštní oddíl pro cestující s dětmi včetně místa pro umístění kočárku a místa pro jízdní kola,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský. Kromě linky do Německa je nasadí i na vlak Slovenská Strela z Prahy do Bratislavy.

Fotogalerie

Devět modernizovaných vozů typu Bhmpz 228 má celkem šedesát míst se sklopnými stolečky, u čtyřsedaček jsou větší stoly s rozkládacími křídly. Sedačky jsou s textilním potahem a polohovatelné, k dispozici je zásuvka na dobíjení elektroniky včetně USB portů, vagon je připojen na internet.

Součástí je rozšířený volný prostor se dvěma sklopnými sedačkami pro cestování dvou osob na invalidních vozících. Jediné kupé ve voze je čtyřmístný oddíl pro cestující s dětmi s velkým stolem s rozkládacími křídly, který lze využít pro malování nebo stolní hry. Modernizací prošla i toaleta.

Dalších devět vozů řady Bdmpz 227 nabízí cestujícím 72 polstrovaných polohovatelných sedaček v každém voze s podobným uspořádáním jako předchozí typ, místo oddílu pro vozíčkáře je prostor pro uložení osmi kol.

Podle Štáhlavského opravou nebo výměnou prošly i technické celky skryté oku cestujícího, jako jsou například centrální zdroj energie, klimatizace, toalety s uzavřeným systémem a další vybavení vozů.

Modernizované vozy budou jezdit i na lince Slovenská strela. Spojení funguje už 80 let, 11. srpna proto dráhy představily speciální výroční design:

Autor:


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.