Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Modernizace D1 přilákala poprvé i polské a německé firmy. Srazily cenu

  17:25aktualizováno  17:25
Hlad po nových zakázkách na českých dálnicích trvá. Ukazuje to soutěž na další úsek modernizace dálnice D1, kde cena spadla oproti odhadům o více než sedminu.
Oprava D1 u Větrného Jeníkova na Vysočině. Ilustrační snímek

Oprava D1 u Větrného Jeníkova na Vysočině. Ilustrační snímek | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Jde o zakázku na modernizaci úseku 15 mezi Jihlavou a Velkým Beranovem, která má podle projektantů odhadovanou cenu 719 milionů korun.

Nejnižší cenu 589 milionů korun nabídlo sdružení firem Vodohospodářské stavby, Firesta Fischer a německé společnosti BT Beton Technik. Vodohospodářské stavby i německá firma jsou ve velké zakázce na modernizaci D1 poprvé. Nabídky se otevíraly v pondělí.

Sdružení s nejnižší cenou nabídlo práci za výrazně nižší sumu než ostatní. Druhý nejlevnější byl Colas se 665 miliony korunami, ale jen 74 měsíci záruky. První nabídka má záruku na deset let.

Poprvé je v soutěži na modernizaci D1 i polská firma Budpol, která je ve sdružení společně s českou pobočkou portugalské společnosti Mota-Engil. Ta ale příliš velké šance nemá. Z osmi nabídek dala nejdražší.

Podle mluvčího ŘSD Jana Rýdla by mohly práce na dalším úseku začít v srpnu. Záležet teď bude na tom, jak rychle komise vyhodnotí nabídky a zda se bude proti výsledku někdo odvolávat.

V rámci modernizace jsou zatím dokončené čtyři úseky, dalších pět aktuálně probíhá. Na tři běží soutěže.

Autor:


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.