Právě továrna na výrobu praček a sušiček přitom byla jedním z hlavních argumentů pro vykoupení pozemků od sedláka Jana Rajtera. Stát za pozemky zaplatil milionů korun a dalších milionů přidalo město Most.
Důvodem zájmu o žateckou zónu Triangla na bývalém vojenském letišti jsou průtahy. Bývalí mostečtí zastupitelé se totiž měsíce dohadovali, jestli vykoupí pozemky kolem své průmyslové zóny a ukončí tak soudní spory s ekology a rodinou Jana Rajtera.
"Pro nás to znamenalo nejméně čtyři měsíce zpoždění při přípravě stavby. Vypracovali jsem tedy jiný projekt a požádali o posudek vlivu na životní prostředí továrny v průmyslové zóně Triangle u Žatce," potvrdil Jaroslav Hrabě z firmy Tebodin, která stavbu pro dceřinou společnost italského Candy připravuje. Zatím ale podle něj není jisté, jestli se továrna bude opravdu stavět u Žatce.
Rozhodnutí podle něj padne až zástupci investora dostanou posudek o vlivu stavby na životní prostředí (EIA). Hrabě očekává, že to bude na jaře. Rozhodnutí může také ovlivnit politická situace v Mostě. Zástupci investora totiž delší dobu o stavbě jednali s politiky ve vedení města. V komunálních volbách ale vyhrál pro ně zcela neznámé politické sdružení.
"Kdyby tahle továrna u Mostu nebyla, byla by to obrovská škoda," říká ředitel mosteckého úřadu práce Oldřich Malý. Při rozhodování investora o tom, kam továrnu umístí, by podle něj ale mohly sehrát roli obtíže při hledání nových zaměstnanců.
"Louny už mají tolik nových investorů, že další tu jen obtížně bude hledat některé profese. Vždyť z Mostecka jezdí do Loun za prací stále více lidí. Tady by se noví zaměstnanci hledali určitě lépe," vysvětluje Malý.
Továrna v těsném sousedství mexického Nemaku kousek za Havraní u Mostu už se podle původních plánů měla začít stavět. Už v polovině příštího roku se v ní měly vyrábět první pračky a sušičky.