Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Obchvat Třince dokončí portugalská firma včas, oznámil ministr Ťok

  18:35aktualizováno  18:35
Portugalská stavební firma Mota - Engil se vrátí na stavbu obchvatu Třince. Firma rozestavěnou silnici opustila na konci října poté, co se její tuzemský partner SDS Exmost dostal do insolvence. Celá stavba přeložky silnice I/11 Oldřichovice - Bystřice má být dokončena v termínu, tedy do konce září příštího roku, řekl ministr dopravy Dan Ťok.
Stavba dálnice. Ilustrační foto

Stavba dálnice. Ilustrační foto | foto: Luděk Peřina, MAFRA

„Tak velká a světoznámá firma si nemůže dovolit opustit stavbu,“ uvedl ministr Ťok po schůzce s vedením portugalské firmy. S majitelem společnosti se dohodl na pokračování výstavby (o přerušení prací čtěte zde). Podle ministra by se dramaticky neměly měnit podmínky stavby, jako je například celková cena nebo termín dokončení.

Podle Ťoka měla Mota - Engil jedinou podmínku - posunutí jednoho z průběžných kontrolních dní na pozdější termín. „V tom je ministerstvo společnosti připravené vyhovět,“ doplnil ministr. Zásadní je pro jeho úřad definitivní odevzdání hotového díla.

Několik let odkládaná stavba obchvatu Třince začala v roce 2014. Nová komunikace má odlehčit městu zatíženému dopravou. Jde o jednu z hlavních dopravních tepen v Moravskoslezském kraji spojujících Česko s Polskem a Slovenskem. Úsek mezi Oldřichovicemi a Bystřicí je třetí v řadě.

Přeložka silnice mezi Oldřichovicemi a Bystřicí má být dlouhá přes šest kilometrů a vznikne na ní 12 mostních staveb a dvě mimoúrovňové křižovatky. Stavba obchvatu by měla stát bez DPH zhruba 4,5 miliardy korun.

Pomoc při vyjednávání ohledně přerušené stavby nabídla dříve mimo jiné starostka Třince Věra Palkovská. V otevřeném dopise vyzvala i okolní starosty a vládního zmocněnce Jiřího Ciencalu, který zastupuje i Moravskoslezský kraj, aby při vyjednávání mezi firmou a českým státem byli nápomocni.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek)
Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony...  celý článek

Aerolinky Loganair svými stroji obhospodařují Skotsko včetně jeho ostrovů v...
Za 90 sekund je hotovo. Aerolinky s nejkratším letem světa budou nezávislé

Skotské aerolinky Loganair mají ve svém letovém řádu světovou kuriozitu - let, který trvá pouhých 90 sekund. Firma, která roky létala pro jiné, se chce...  celý článek

Noční Tokio.
Přímý let Tokio - Praha do roku 2020? Hlavní město chce více turistů

Vedení hlavního města usiluje o zřízení přímé letecké linky mezi Prahou a Japonskem. Chce tak zvýšit počet japonských turistů v české metropoli. V pondělí to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.