„Tak velká a světoznámá firma si nemůže dovolit opustit stavbu,“ uvedl ministr Ťok po schůzce s vedením portugalské firmy. S majitelem společnosti se dohodl na pokračování výstavby (o přerušení prací čtěte zde). Podle ministra by se dramaticky neměly měnit podmínky stavby, jako je například celková cena nebo termín dokončení.
Podle Ťoka měla Mota - Engil jedinou podmínku - posunutí jednoho z průběžných kontrolních dní na pozdější termín. „V tom je ministerstvo společnosti připravené vyhovět,“ doplnil ministr. Zásadní je pro jeho úřad definitivní odevzdání hotového díla.
Několik let odkládaná stavba obchvatu Třince začala v roce 2014. Nová komunikace má odlehčit městu zatíženému dopravou. Jde o jednu z hlavních dopravních tepen v Moravskoslezském kraji spojujících Česko s Polskem a Slovenskem. Úsek mezi Oldřichovicemi a Bystřicí je třetí v řadě.
Přeložka silnice mezi Oldřichovicemi a Bystřicí má být dlouhá přes šest kilometrů a vznikne na ní 12 mostních staveb a dvě mimoúrovňové křižovatky. Stavba obchvatu by měla stát bez DPH zhruba 4,5 miliardy korun.
Pomoc při vyjednávání ohledně přerušené stavby nabídla dříve mimo jiné starostka Třince Věra Palkovská. V otevřeném dopise vyzvala i okolní starosty a vládního zmocněnce Jiřího Ciencalu, který zastupuje i Moravskoslezský kraj, aby při vyjednávání mezi firmou a českým státem byli nápomocni.