Rozšířil tak stále početnější komunitu motorkářů, kteří utrácejí čím dál více peněz jak za vlastní motorky, tak za souvisící zboží.
"Konečně se vracíme zpět do standardu a začínáme se množstvím nakoupených motorek vyrovnávat celosvětovému měřítku," říká Jiří Sudík, ředitel autocentra SEAT, které je výhradním dovozcem motorek značky Yuki.
Právě yuki, chunlan nebo kentoya jdou nyní v prodeji prudce nahoru a zdatně konkurují tradičním yamahám či hondám. Za první půlrok se v Česku prodalo 9500 motorek, o tisíc více než loni. Mopedů Manet Corado se prodalo pětkrát víc, značka Yuki si polepšila na dvojnásobek.
Vedle pocitu svobody z jízdy krajinou boduje také praktická stránka věci. Nejprodávanější motorkou se letos staly v Česku vyráběné městské skútry Kentoya.
"Pořídil jsem si skútr, protože je velkou výhodou pro pohyb po Praze. Bydlím v centru, a tak jsem skoro všude za pět minut," říká sedmadvacetiletý Jindřich Sládek.
Pro skútr stejné značky se letos rozhodlo už přes 1200 zákazníků. Tím, že prodej motorek vzrostl, je větší zájem také o příslušenství, jako jsou helmy, kožené bundy nebo doplňky na motorku.
"Nemám rád sériové stroje, které má každý. Chci si prostě dotvořit motorku k obrazu svému," říká Lukáš. Na své si tak přijdou i prodejci speciálních doplňků.
"Motorkářských potřeb se určitě prodává více," říká Martin Hledík z firmy Bonmoto, který si pochvaluje hlavně prodej přileb. Spoléhá hlavně na to, že se zlepší počasí a například u dílů půjde prodej letos ještě výš.
Prodej motocyklů v Česku stoupá. Přibývá jak prvních kupců, kteří sáhnou většinou po levnějších strojích z Číny, tak zkušených motorkářů, již volí dražší americkou klasiku Harley Davidson (na snímku). |