Sekačky vydělávají v Česku i během krize

Sekačky vydělávají v Česku i během krize | foto: Profimedia.cz

Mountfield si u kola štěstí "vytočil" růst zisku o čtvrtinu

  • 13
Společnost Mountfield, která je největším prodejcem zahradní techniky v Česku, zvýšila meziročně svůj zisk o čtvrtinu. Vyplývá to z výsledků za rok 2009, které firma teprve před pár dny zveřejnila v obchodním rejstříku.

Tržby v roce 2009 firmě poklesly o desetinu, menší nákupy lidí vedly Mountfield nejen k větším marketingovým akcím, ale i k propouštění. Odešly téměř dvě stovky lidí a počet zaměstnanců se zastavil na 1 100 - loni už firma začala nabírat. Lidem klesla i průměrná mzda.

Firma je s výsledky za rok 2009 spokojená, podle mluvčího Davida Jiruška pokles o necelou desetinu příjemně překvapil. Relativně nízká zisková marže pod jedním procentem je podle něj velmi dobrým výsledkem. "Málokterá firma v našem segmentu si udržela ziskovost," dodal Jirušek.

Prodávali hlavně bazény

Loňský rok už byl pro firmu úspěšnější. "Celosvětově trh se zahradní technikou a bazény klesal o pět procent, zatímco u naší společnosti se v roce 2010 zvýšil o šest procent," dodal Jirušek. Rekordní podle něj byly prodeje kopaných bazénů a sněhových fréz, kde došlo ke zdvojnásobení prodejů.

Ke zlepšení poptávky došlo loni podle něj hlavně v druhé polovině roku. "Tak, jak je vidět oživování ekonomiky, tak stále roste poptávka po moderní zahradní technice a vybavení zahrad bazény," dodal Jirušek.

Firmu ovládá zakladatel Ivan Drbohlav, který vlastní například i českobudějovický hokejový klub nebo leteckou školu F-Air.

Zlepšení si všimli i ostatní

Oživení poptávky hlásí i další firmy, které se zabývají podobným sortimentem jako Mountfield. "Investice ze strany zákazníků se sice roztříštily do menších částek, ale na druhou stranu je jich více," říká mluvčí Bauhausu Tomáš Hanzlík. Velké řetězce zaměřené na kutily navíc musí kvůli demografickému vývoji měnit svoji strategii. Mladší ročníky nejsou už tak manuálně zručné, a tak musí nabízet nejen samotný produkt, ale i například montáž.

"Do popředí se dostává skupina těch, kteří si produkt sami vyberou a koupí, ale o instalaci požádají odbornou firmu," uvedl vedoucí marketingu hobby marketů Baumax Marek Šulc.

Podobnou strategii má i Bauhaus. "Plánujeme zkvalitnění a další rozšíření našeho montážního servisu," dodal Hanzlík. Služeb "hodinového manžela" podle něj využívá čím dál více lidí.

,