Česká prodejní pobočka Andreas Stihl kvůli reklamě na pily připravuje na obchodní společnost Mountfield žalobu. Tvrzení o nejprodávanější značce je totiž podle ředitele českého zastoupení Stihl Tomáše Karlíka v rozporu jak se všemi dostupnými informacemi o tržních podílech jednotlivých výrobců na světovém trhu, tak s celní statistikou dovozu motorových pil do ČR.
Mountfield mimo jiné tvrdí, že tři ze čtyř pil prodaných na českém trhu za první čtvrtletí nesly značku Oleo-Mac. V titulku jiného inzerátu je Oleo-Mac označován za nejprodávanější pily na světě.
Mluvčí obviněné firmy Václav Brom ale trvá na tom, že v letošním prvním čtvrtletí nesly tři ze čtyř prodaných řetězových pil na našem trhu značku Oleo-Mac. Firma jich prý prodala 9200.
Zástupce Stihlu ale operuje se statistikami za loňský rok, podle kterých z celkového počtu 35 600 pil loni dovezených do Česka pocházelo z Itálie pouze 5300 kusů, tedy necelých 15 procent.
Stihl připravuje podklady pro soudní podání a poté chce podat na Mountfield žalobu pro klamavou reklamu, protože závažným způsobem poškodil tržní situaci. Podle Broma však konkurence poskytla médiím lživé informace, a tak i Mountfield předá záležitost právníkům.
Cibrián popřel peníze na bazény
Zástupcům Mountfieldu se také nepodařilo přesvědčit velvyslance Evropské komise v ČR Ramiró Cibriána, že prostředky projektu EU Aquamarin pocházejí z institucí Evropské unie.
Prodejce zahradní techniky přitom tvrdí, že Mountfield však zveřejnil v tisku inzeráty, kde oznamuje, že "z evropských ´ekologických´prostředků" získal mimořádný finanční příspěvek ve výši jednoho milionu euro (přes 30 milionů korun), který je výslovně určen na dvacetiprocentní snížení běžných cen nadzemních a zapuštěných bazénů.
Cibrián odmítá interpretaci inzerátu tak, že firma dostala peníze z institucí unie. Připustil ale, že Evropská unie není jen organizace, ale také geografický prostor. Pokud tedy někdo tvrdí, že dostal peníze z EU, mohlo by se jednat o peníze od nějaké soukromé firmy sídlící v unii.
Reklama podle velvyslance není tedy lživá, mohla by však být zavádějící a měly by proti ní zasáhnout české orgány, jako například Česká obchodní inspekce nebo Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.
Pokud firma Mountfield nemá peníze na slevy bazénů z projektu Evropské unie, jak tvrdí ve svých inzerátech, měla by ji podle výkonného ředitele Asociace komunikačních agentur Jiřího Mikeše žalovat unie a konkurence za poškození tržní situace.