Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Mýto se na silnice nižších tříd patrně rozšiřovat nebude

  9:16aktualizováno  9:16
Dopravci se na placení mýta na silnicích nižších tříd připravovat nemusí. Ministerstvo dopravy totiž pravděpodobně uloží plány exministra Víta Bárty, které hodlaly od roku 2013 zpoplatnit ujeté kilometry na silnicích nižších tříd, k ledu. Kamiony tak budou nadále jezdit po okresních silnicích.

Ilustrační snímek | foto: ČTK

Píší o tom dnešní Lidové noviny. Rozšíření mýtného systému na všechny silnice první třídy a na některé silnice II. a III. třídy mělo přinést peníze na údržbu silnic. Dopravci ale upozorňovali na to, že ekonomicky se rozšiřovat mýto příliš nevyplatí. Nástupce Bárty Radek Šmerda s těmito argumenty souhlasí.

"Propočítáváme ekonomické možnosti jednotlivých variant. Ekonomika rozšíření na silnice nižších tříd ale zatím vychází naprosto nesmyslně," řekl deníku ministr dopravy.

Resort dopravy tak nyní hledá levnější variantu rozšíření mýtného. "Ministerstvo nyní připravuje variantu za méně peněz udělat co největší profit. Zatím vychází jako nejlevnější varianta rozšíření stávajícího systému mýtných bran," řekl listu nejmenovaný zdroj z ministerstva dopravy.

Mluvčí resortu Jakub Ptačinský ale poznamenal, že o konečné podobě systému bude rozhodovat vláda.

Podle původních plánů se mělo dnešních 1 100 km placených silnic rozrůst až na skoro 6 000 km. Nově se mělo platit na všech mimoměstských silnicích I. třídy, na stovkách silnic II. třídy a vybraných silnicích III. třídy.

Kraje se bojí kamionů. Dopravci jim radí, ať využijí zákazové značky

Kraje se však obávají, že zavedení mýta na silnicích I. třídy přiměje řidiče kamionů a nákladních vozů objíždět placené úseky po okreskách. Ministerstvo navrhuje, aby kraje na souběžných silnicích s placenými úseky rozmístily zákazové značky pro nákladní vozidla. Podle prezidenta sdružení dopravců Česmad Bohemia Vladimíra Starosty by zákazové značky situaci vyřešily.

Exministr dopravy Bárta počítal v případě zpoplatnění silnic nižších tříd s využitím takzvaného hybridního systému, tedy s kombinací stávajících mýtných bran, které provozuje firma Kapsch, a satelitního systému. Na jeho dodavatele by ministerstvo muselo vypsat nový tendr.

Pokud by vláda rozhodla, že zpoplatní jen silnice I. třídy, bylo by podle Ptačinského výhodnější rozšířit stávající systém mýtných bran. Háček je podle Lidových novin v tom, že za testování hybridního mýta už inkasovala firma Kapsch 300 milionů korun.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Dlouhý vlak do Rumunska
VIDEO: Půlkilometrový vlak RegioJetu se vydal na cestu do Rumunska

Soukromý dopravce RegioJet vypravil v úterý v podvečer svůj nejdelší vlak v historii. Souprava míří do rumunského Eibentálu, kam veze více než tisíc hudebních...  celý článek

BMW Lipsko
Aut s hybridním motorem se Češi zatím bojí, chybí daňová podpora

Pouhé jedno procento ze všech prodaných aut v Česku jsou vozy s hybridním pohonem. Celkem se jich zatím letos prodalo 1605, což je více než za celý loňský rok,...  celý článek

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek)
Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.