O růstu tarifů se tak 22 tisíc zaměstnanců dozví nejspíš až v pátek, kdy chtějí obě strany zveřejnit více podrobnosti.
Vyjednávání o mzdách bylo poznamenáno novinkou výroby – octavií druhé generace.
“Myslím, že kvůli tomu to letos nebude s růstem tarifů tak slavné, budou se hodně dávat peníze do nové výroby a na platy asi moc nezbyde,” obával se jeden ze zaměstnanců linky, který včerejšímu slavnostnímu aktu přihlížel.
A šéf odborů Jaroslav Povšík to víceméně potvrdil.
"Letos jsme od samého počátku mírnější. Jsme rádi za dohod u o zaměstnanosti," uvedl ještě před úterním jednáním Povšík.
Dohoda o zaměstnanosti dává lidem větší jistotu, že nepřijdou o místo.
“Nárůst tarifů nebude takový jako vloni, ale zase obhajujeme jiné sociální výhody pro zaměstnance,” dodal Povšík.
Z minulého jednání bylo jasné, že firma přidá zaměstnancům na tarifech minimálně tolik, na kolik odhaduje inflaci. Ta by se podle mluvčího automobilky Jaroslava Černého měla pohybovat mezi 2,7 až 3 procenty.
"Chtěli bychom alespoň kousek nad inflaci," říkal Povšík. Po včerejším jednání ovšem žádná ze stran nezveřejnila výsledek.
Od loňského dubna se zvýšily platy zaměstnanců zhruba o 1300 korun, což znamená průměrné zvýšení tarifních platů o více než 8 procent. Mzdy v automobilce dlouhodobě patří k nadprůměrným v celé republice a v posledních letech plynule rostou. Průměrná mzda tady vloni činila 22 684 korun.
Průměrné mzdy ve Skodě (Kč) | |
1998 |
17 517 |
2000 |
20 371 |
2003 |
22 684 |
"My na lince ale tolik rozhodně nemáme. Já mám asi 18 tisíc hrubého a to je i s třináctým platem," uvedl další zaměstnanec automobilky.
Na mladoboleslavských linkách se o nedostatek práce bát nyní lidé nemusí. Kromě současného modelu octavie, tady zhruba od poloviny roku přibude i druhá generace tohoto typu auta.
"První generace octavie se bude paralelně vyrábět s novým modelem," potvrdil člen představenstva automobilky odpovědný za oblast výroby a logistiky Karl-Günter Büsching.
Ještě letos by se podle ČTK měla výroba nového modelu přesunout z vrchlabského závodu do Mladé Boleslavi.