Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Na Čechy denně útočí 37 reklam. Ve světovém srovnání je to málo

  16:01aktualizováno  16:01
Průměrný Čech zavadí v médiích i na ulici každým dnem o 37 reklam. Zdá se vám to hodně? Ve světovém srovnání to moc není. Obyvatel Singapuru, zřejmý rekordman planety, denně zkonzumuje 363 reklam.

Times Square v New Yorku. | foto: Profimedia.cz

Rozdíly v počtu reklam, které útočí na lidský mozek, sledovala mediální agentura ZenithOptimedia ve 41 zemích světa. Žebříček ukazuje, že zemí zaslíbenou pro reklamky je Singapur. Pokud byste se naopak chtěli reklamám co nejvíce vyhnout, navštivte Indii. Denně tam vaše pozornost zavadí „jen“ o 8 reklam.

Česko je až na 34. místě a nachází se tak na chvostu sledovaných zemí. Průměrný Čech je denně vystaven 36,5 reklamám. Naráží na ně především v televizi (téměř 16 reklam) a na internetu (13 reklam).

„V Česku stále vítězí zásah TV reklamy nad internetovou, v blízké budoucnosti ale očekáváme další nárůst reklamních sdělení a posílení pozice digitálních médií,“ uvedl generální ředitel ZenithOptimedia Tomáš Varga.

Počty reklam nezahrnují billboardy na ulicích, skutečná čísla tedy budou ještě vyšší. Češi se nachází hluboko pod průměrem, který je u sledovaných zemí 84 reklam.

Největší konzumenti reklam
Pořadí Země Počet reklam na člověka za den
1.Singapur 363,0
2.USA266,6
3.Velká Británie231,3
4.Norsko192,0
5.Bulharsko164,8
6.Slovinsko150,9
7.Francie150,9
8.Japonsko132,4
9.Německo131,3
10.Dánsko109,6
34.Česká republika36,5
40.Ukrajina14,0
41.Indie7,7
Zdroj: ZenithOptimedia. Tabulka zahrnuje jen vybrané země

Podobnému počtu reklam je vystaven Nizozemec, Srb, Řek či obyvatel Hongkongu. Ve všech okolních zemích je však reklamní trh hustší. Na Slováka útočí denně 45 reklam, na Poláka 70 reklam, na obyvatele Rakouska 72 reklam a na Němce 131 reklam.

Zajímavé také je, že pátou zemí v žebříčku s největším počtem reklam je Bulharsko. Místní obyvatelé zavadí každý den v průměru o 165 reklam.

Společnost ZenithOptimedia k výpočtům došla porovnáním tří hodnot: objemu výdajů na reklamu, cenu za 1000 zobrazení a počtu dospělých obyvatel země.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Japonský bezdomovec v Tokiu. Ilustrační foto
Podíl zaměstnanců, kteří kvůli malé mzdě žijí v chudobě, vzrostl

V Česku v posledních letech přibývalo lidí, kteří si v práci za celý rok nevydělali dost a spadli pod hranici příjmové chudoby. V roce 2011 se to týkalo zhruba...  celý článek

Plesnivý uzený bok. V potravinách Jany Říkovské inspekce zjistila nevhodné...
Ředěné i plesnivé. Nejhříšnějšími potravinami jsou víno, med či maso

Největšími propadáky v potravinách jsou z pohledu inspekce víno, maso a mléčné výrobky. Medy se na pranýř dostávají jako čtvrtá nejčastější komodita. Zatímco...  celý článek

Výroba nové Škody Yeti v Kvasinách
KOMENTÁŘ: Ekonomika je jako strom, do nebe však neroste

Vzestup české ekonomiky je nečekaně vysoký, ale je v tom růstu dost skromnosti, vytrvalosti a poctivosti? Není to jen vzplanutí nad tím, jak stát rozdává...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.