Společnost České dráhy tak vyřešila problém kam se stovkami zastaralých, nemoderních a dávno nevyhovujících vagónů a navíc našla cestu, jak českým cestujícím alespoň přiblížit komfort, který je na západoevropských tratích už dávno samozřejmostí.
Soupravy mají nejen zpříjemnit cestování, ale také snížit provozní náklady a zrychlit provoz.
Mluvčí společnosti Pavel Tesař připouští, že současné vagóny na některých regionálních tratích už dávno nevyhovují ani cestujícím, ani železničářům a jejich stáří způsobuje řadu provozních problémů.
Z nových vagónů, které vzniknou modernizací motorových vozů řady 810 a přípojných 010 by měly zmizet koženkové lavice, kde na šířku vozu vedle sebe sedí až pět cestujících. V dvoudílných soupravách, které budou průchozí, by mělo pohodlně cestovat až 85 pasažérů.
"Zlepší se úroveň vytápění a větrání, částečné nízkopodlažní uspořádaní zpřístupní regionální vlaky vozíčkářům. Vozy budou mít prostor pro přepravu jízdních kol, kočárků a objemných zavazadel," slibuje tiskový mluvčí Českých drah Pavel Tesař.
Nové vozy by měly mít také nižší spotřebu paliva. Společnost, která v tendru zvítězí, by měla do roku 2005 vyrobit prototyp. V dalších třech letech by pak měla dodat nejméně 100 dvoudílných motorových souprav.
Modernizaci nejrozšířenějších motorových vagónů řady 810 provedla v polovině devadesátých let i společnost Pars v Šumperku. Ta se specializuje na opravy a modernizace kolejových vozidel v Česku.