Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Na jihu Čech má být nejdelší železniční tunel, peníze ale ještě nejsou

  11:14aktualizováno  11:14
Nejspornější úsek stavby železničního koridoru ze Ševětína k českobudějovické čtvrti Nemanice po dlouhém rozhodování posvětilo ministerstvo životního prostředí. Součástí chystané dvacetikilometrové trati mají být dva tunely o celkové délce osm kilometrů.

Plánovaný Chotýčanský tunel u Českých Budějovic má být nejdelším železničním tunelem v Česku. Dosud ale toto prvenství drží Březenský tunel na Chomutovsku (na snímku). | foto: SUDOP PRAHA a.s.

Trať bude součástí rychlostní železnice z Prahy do Českých Budějovic. V úseku mezi Ševětínem a českobudějovickými Nemanicemi by měly vzniknout dva tunely.

Jeden má být dlouhý více než tři kilometry, druhý téměř pět kilometrů. Právě druhý tunel nazvaný Chotýčanský bude nejdelší v Česku. Dosud má toto prvenství Březenský tunel na Chomutovsku.

Takzvaná varianta Goliáš vyplynula z jednání Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) s orgány místní samosprávy a občany. Prošla i procesem posuzování vlivu na životní prostředí EIA.

Dva tunely na trati představují optimální řešení vedení železnice v tamní krajině. Jinak by totiž vlaky musely překonávat velké stoupání nebo by musela být trať zaříznuta hluboko v krajině.

Trať ze Ševětína se bude stavět jako poslední

Zatím ale není jasné, zda se na dva tunely za miliardy najde dost peněz v rozpočtu správy železnic. "Když na tunely nebudou peníze, budeme muset hledat levnější řešení," řekl mluvčí SŽDC Pavel Halla.

Pokud by ale bylo nutné hledat jinou variantu stavby trati, musel by návrh znovu projít procesem EIA.

Úsek ze Ševětína do Českých Budějovic se má stavět až na konec budování rychlostní železnice mezi Prahou a Budějovicemi. Práce by měly začít po roce 2016. Na stavbu by měly přispět i evropské fondy.

Součástí železnice mezi Ševětínem a českobudějovickou čtvrtí Nemanice mají být i dva tunely.

Součástí železnice mezi Ševětínem a českobudějovickou čtvrtí Nemanice mají být i dva tunely.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Osobní železniční dopravu mezi Prahou a Ostravou poskytují nově tři...
První třídou jezdí stále více lidí, cestující si za pohodlí rádi připlatí

Roste zájem o dražší jízdenky ve vlacích. Češi si ochotněji připlácí za pohodlnější jízdu a nadstandardní zacházení. Počet cestujících v první třídě vzrostl...  celý článek

Dlouhý vlak do Rumunska
VIDEO: Půlkilometrový vlak RegioJetu se vydal na cestu do Rumunska

Soukromý dopravce RegioJet vypravil v úterý v podvečer svůj nejdelší vlak v historii. Souprava míří do rumunského Eibentálu, kam veze více než tisíc hudebních...  celý článek

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jako ve vzduchu. Autobusy přecházejí na pohyblivé ceny po vzoru letadel

Cenový boj mezi autobusovými dopravci začíná. Žluté autobusy RegioJetu snižují své ceny na šesti linkách, kde jim nově začínají konkurovat zelené autobusy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.