Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Rekordní výměna rychlíků Českých drah. Z kolejí zmizí největší ostudy

  8:42aktualizováno  8:42
Proud peněz do modernizace vozového parku v Českých drahách výrazně v posledních dvou letech zeslábl, přesto cestující na řadě tratí čeká už od nového grafikonu zásadní změna v kvalitě cestování. Z tratí zmizí spousta starších souprav a nahradí je moderní.

„Příští rok bude v tomto ohledu přelomový, do flotily zařadíme spousty nových vozů,“ řekl člen představenstva odpovědný za osobní dopravu Michal Štěpán. Z tratí zmizí totiž desítky vozů z osmdesátých let, přezdívaných podle materiálu na potahu sedaček koženky.

Právě ty jsou dnes považovány za největší ostudu Českých drah, které je stále nasazují na velmi vytížené tratě používané například pro každodenní dojíždění do Prahy do práce či do školy. Cestování s nimi paradoxně navíc vychází na každý ujetý kilometr často dráž, než kolik platí cestující například v lepších vozech na trase Praha - Ostrava, kde je konkurence.

Nové elektrické vlaky InterPanter, které pro mezinárodní a dálkovou dopravu...

Elektrické vlaky InterPanter budou vozit s novým jízdním řádem cestující na rychlíkových linkách z Olomouce do Brna a z Prahy do Brna.

Vozy řady Bmz dosud používají rakouské dráhy ÖBB na vlaky kategorie EC/IC, část...

Velká proměna čeká cestujících na vlacích EC/IC

Podle Štěpána bude obnova rychlíkových vozů největší v historii. Na velkou část rychlíků půjdou starší soupravy, které se uvolní z mezinárodních vlaků kategorie EC/IC.

Pro ně České dráhy použijí modernizované vozy, které postupně přebírají. Jde celkem o více než stovku vozů. Na rychlících se tak místo koženkových vozů objeví vozy s látkovými potahy a klimatizací či zásuvkami na dobíjení.

Fotogalerie

Největší proměnou projdou rychlíky Brno - Břeclav - Olomouc a Praha - Česká Třebová - Brno, kde ČD nasadí nové jednotky InterPanter.

Nové nebo modernizované rychlíky nabídnou ve větší míře klimatizované prostory, světlý a přehledný interiér velkoprostorových oddílů, více míst pro jízdní kola a objemná zavazadla, moderní informační systém, elektrické zásuvky pro napájení drobné elektroniky a také wi-fi připojení k internetu.

Velké zlepšení čeká především na cestující na trati Praha - Plzeň nebo Praha - České Budějovice. Jednou z posledních koženkových bašt budou rychlíky Praha - Děčín, u kterých chce ale ministerstvo dopravy vyhlásit soutěž na jejich provozovatele.

Zmizí i koženkové vlaky z trasy Praha - Hradec Králové a rychlíků Brno - Olomouc - Šumperk.

Velká proměna čeká cestujících na vlacích EC/IC. České dráhy pro spoje do Berlína a Hamburku nasadí modernizované vagony, stejně jako na trase do Budapešti.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

První rok opravy dálnice D1.
Boj o osmimiliardové dokončení D1. Úřad vrátil Porr do soutěže

Antimonopolní úřad vrátil do hry o jednu z největších zakázek na českých silnicích sdružení firem vedené společností Porr. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD)...  celý článek

Kořenovská zubačka, ozubnicová lokomotiva T426.003
Chcete peníze od úřadu? Nesmíte nás kritizovat, vzkázal Liberecký kraj

Členové Železniční společnosti Tanvald nesmí kritizovat představitele Libereckého kraje a jeho společností. Je to zásadní podmínka krajské dotace 150 tisíc...  celý článek

Letadlo Boeing 737 MAX v nátěru pro Travel Service. Tuzemský dopravce jich má...
Travel Service má nejvíce letadel v historii, chce navýšit podíl v ČSA

Letecká společnost Travel Service letos znovu výrazně dominuje dopravě Čechů k moři. Na letní sezónu má ve flotile 48 letadel, nejvíce v historii. Své základny...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.