Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Na leasing lze koupit i ojetý automobil

aktualizováno 
-
Leasing ojetých automobilů nabízí v tuzemsku již několik leasingových společností, nyní se k nim přidala firma ŠkoFIN. Mezi jednotlivými společnostmi existují značné rozdíly v podmínkách a ceně leasingu, zákazník by měl proto mezi nimi vybírat podle toho, jak starý vůz a které značky si chce pořídit. Klienti ŠkoFINu nejsou omezeni ve výběru značek. Mohou zvolit jakýkoliv automobil, který není více než devět let starý a má najeto maximálně sto devadesát devět tisíc kilometrů. Délka splácení automobilů je tři až čtyři roky. První splátka, tedy akontace, dosahuje dvaceti až sedmdesáti procent. Platí pravidlo, že čím starší je automobil, tím vyšší akontace je požadována. Ovšem zákazník, který zaplatí vyšší první splátku, je zvýhodněn nižším leasingovým koeficientem. To znamená, že celkově zaplatí nižší "přirážku". Když si například zákazník vybere automobil, vyrobený v letech 1995 - 1999, který se prodává za sto dvacet tisíc korun, zaplatí při tříletém splácení celkem okolo 158 tisíc korun. Akontace by v tomto případě byla čtyřiadvacet tisíc korun. Jestliže by se při převzetí automobilu zaplatila akontace ve výši čtyřiceti osmi tisíc korun, vyjde zákazníka koupě při tříletém splácení celkově na sto padesát tisíc korun. Při okamžitém splacení osmdesáti čtyř tisíc korun zaplatí klient za tři roky celkově 138 tisíc korun. Před tím, než uzavře ŠkoFIN se zákazníkem smlouvu, prověří vždy, jestli se nejedná o kradený automobil. U společnosti IPB Leasing lze šestatřicetiměsíční leasing (čtyřletý společnost nenabízí) pořídit v porovnání se ŠkoFINem o něco levněji, ale automobily nesmí být při poslední splátce starší sedmi let. Při tříletém leasingu na automobil s cenou sto dvacet tisíc korun zaplatí zákazník oproti výchozí ceně o zhruba osmnáct až čtyřiadvacet tisíc korun víc. Výše akontace se stanoví podle počtu najetých kilometrů, například u padesáti tisíc činí první splátka nejméně třicet procent z ceny vozu. Leasing ojetých vozidel nabízí též GE Capital Leasing. Financované automobily musí být vyrobeny nejdéle v roce 1988 a mít najeto nejvíce dvě stě padesát tisíc kilometrů. Automobil se splácí po dobu dvou až pěti let, minimální akontace se pohybují mezi 25 a 50 procenty. Maximální akontace dosahuje 70 procent. Při leasingu automobilu prostřednictvím společnosti OB Leasing musí být stáří vozu na konci financování nejvíce osm let a kupní cena odpovídající technickému stavu vozu vyšší než sto tisíc korun. Zákazník si nemůže vybrat auto z jakéhokoli bazaru, nýbrž u dealera spolupracujícího se společností OB leasing.

Podmínky některých leasingových společností

společnost maximální maximálně minimální maximální délka koeficient
stáří vozu najeto km akontace akontace splácení navýšení

ŠkoFIN 9 let 199 000 20 % 70 % 3-4 roky 1,15-1,32
IPB Leasing 7 let při posl. není stanoveno 30 % od 40 % 3 roky 1,152-1,198
splátce
GE Capital
Leasing 12 let 250 000 25 % 70 % 2-5 let podle dealera
OB Leasing 8 let není stanoveno většinou 30 % většinou 60 % 3 roky není k dispozici

ZDROJ: LEASINGOVÉ SPOLEČNOSTI


Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Po kauze společnosti Včelpo s ukrajinským medem, nakupuje čím dál víc zákazníků...
Veterináři pozastavili činnost Včelpu, který prodával med s antibiotiky

Jihomoravští veterináři nepravomocně pozastavili činnost společnosti Včelpo, kterou vlastní Český svaz včelařů. Firma se proti rozhodnutí odvolala, případ...  celý článek

Ilustrační snímek
Stát vyplatí zemědělcům za sucho zhruba 1,2 miliardy, řekl Jurečka

Zemědělci by za škody způsobené letošním suchem mohli podle ministra zemědělství Mariana Jurečky (KDU-ČSL) dostat zhruba stejné kompenzace jako v roce 2015,...  celý článek

Díky realitní kanceláři RIA se Jablonci v roce 2013 podařilo prodat byty za...
Až sto tisíc na ruku. Firmy si přetahují lidi, nabízejí peníze i ubytování

Firmy lákají na takzvaný náborový příspěvek dělníky, operátory výroby, skladníky nebo programátory. Hlavně v dělnických profesích se peníze „za přestup“...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.