Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Na mladé lidi fungují slavné značky

  0:01
Životní styl mladých lidí v jednotlivých zemích Evropy, počínaje Španělskem a konče Tureckem, je stále podobnější. Je plný značkového zboží, zábavy a rozhodují v něm peníze. Mladí mezi 18 a 25 s nimi umějí zacházet velmi dobře, ale neváhají utrácet velké sumy za to být "cool".

Sílu peněženek mladých Evropanů nejlépe odhadli výrobci oblečení a mobilních telefonů.

Do jejich světa se vydává na průzkum čím dál víc firem. Naposledy výzkumná agentura Millward Brown, která zjišťovala, proč právě některé značky u mladých v deseti evropských zemích letí a jiné je nechávají chladnými.

"Mladí jsou už i ve východním bloku čím dál zajímavější jako zákazníci. Prodává se jim víc zboží, a co se týče toho značkového, jsou vlastně zkušenější než dnešní třicátníci," říká Kateřina Kučerová, členka týmu, který nedávno dokončil českou část studie.

Firma se utvrdila v tom, že svět konzumu je v centru zájmu mladých lidí, a našla značky, které uznávají všichni mladí Evropané. Ty největší hvězdy mezi nimi fungují stejnou silou i na Čechy.

Jsou to Nokia, Coca-Cola, Sony a Nike, které jsou zároveň ztělesněním symbolu mladých. Mobilní telefon je absolutním vítězem mezi symboly. Přes něj a kolem něj se odehrává vše důležité: zábava, komunikace, přátelé.

Displejová generace
Mladí Evropané jsou navíc v porovnání se staršími obyvateli kontinentu orientováni na vizuální stránku všech věcí. "Je to generace, která miluje displeje," píše se mezi závěry, ke kterým dospěli marketingoví experti z Millward Brown.

Výrobci mobilů navíc přesně trefili další citlivé místo mladých: záleží jim na vzhledu a milují novinky. "To je důvod, proč je mezi nimi tak úspěšná Nokia. Je dynamická, neustále inovuje a umí se na ně zaměřit i cenou. Daří se jí i v tom, že mladí chtějí k mobilům i to, čemu říkají vychytávky: loga, obaly či obrázky a melodie," připomíná Kučerová.

Zatímco hvězdná čtveřice vládne všem deseti zkoumaným zemím, mezi nimiž je Portugalsko, Španělsko, Francie, Německo, Itálie, Polsko, Rusko, Česko, Maďarsko a Turecko, značky oblíbené až ve druhé či třetí linii nejsou zárukou úspěchu mezi mladými napříč Evropou. Například hamburgrový McDonald's se mezi euroznačky propracoval jen díky tomu, jakou popularitu má u mladých Rusů a Turků.

Češi své pivo nedají
Osmnácti- až pětadvacetiletí Češi a jejich vrstevníci v Maďarsku zase jako jediní pouštějí do svého světa značky z minulého režimu. Typický příklad jsou Kofola či Tatranka, které zdůrazňují svůj český původ.

I když jsou mladí otevření cizím značkám a jsou hodně pragmatičtí, přece jen existují rozhodnutí, kdy do měření poměru výkon-cena vstupují silněji emoce a národnost. Češi zdědili patriotismus hlavně u piva a aut. Evropsky nejoblíbenější značka piva je Heineken, ale v Česku kraluje pivo Gambrinus.

Přitom jde o produkt masový, což mladí právě neuznávají, a Plzeňský Prazdroj, jenž ho vaří, se na mladé publikum nijak zvlášť nezaměřuje. "My necílíme na tuto věkovou skupinu. Dokonce dodržujeme pravidlo, že lidé pod 23 let věku nesmějí v našich reklamách vystupovat. Gambrinus je hlavní proud, a tak je oblíbený i u mladých," říká mluvčí Prazdroje Alexej Bechtin.

Idolem mladých Evropanů mezi auty je BMV a Češi o něm sní také, ale stojí nohama na zemi: "Kdybych si mohl vybrat, bude to vůz BMV, ale vím, na co mám," popsal Millward tvrzením českého respondenta, proč vyhrála značka Škoda.

Autoři:

Šéf Úřadu práce: Umělá inteligence vše mění. Za mě už AI píše dopisy ministrům

  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

České dráhy hledají nové sídlo. Musí být v docházkové vzdálenosti od vlaku

26. dubna 2024  15:26

Po tříleté pauze se České dráhy pokoušejí najít nové sídlo a vystěhovat se z ministerského podnájmu...

Akcie autopůjčovny Hertz rekordně klesly. Může za to i rozlučka s teslami

26. dubna 2024  13:38

Společnost Hertz Global Holdings, která po celém světě provozuje síť autopůjčoven, vykázala téměř...

Mráz v Německu hubil švestky, třešně i vinice. Skepse svírá i moravské pálenice

26. dubna 2024  12:17

Dubnové noční mrazy nezlikvidovaly úrodu ovoce jen v Česku, ale i v sousedním Německu. Zasažené...

Německý Thyssenkrupp prodá pětinu ocelárny Křetínského investiční skupině

26. dubna 2024  9:57,  aktualizováno  10:57

Německá společnost Thyssenkrupp prodá 20procentní podíl ve svém ocelářském podniku investiční...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...