Mezi jednotlivými tuzemskými regiony panují značné rozdíly. Oproti Ústeckému či Moravskoslezskému kraji je úroveň nabídky velkoprodejen v jižních Čechách či na Vysočině několikanásobně nižší.
Dvě desítky okresů podle Incomy jakýkoliv hypermarket zcela postrádají.
Vedle odhadu jednotlivých řetězců, jak se budou v regionu vyvíjet jejich tržby, rozhoduje o nasycenosti jednotlivých regionů i postoj obecních zastupitelstev.
"Záleží na přístupu města. Někde výstavbu hypermarketů regulací brzdí, naopak jinde se trh reguluje sám," říká Tomáš Drtina ze společnosti Incoma Research.
Hypermarkety se po drtivém nástupu staly hlavním nákupním místem českých domácností - 127 těchto velkoplošných prodejen dosáhlo loni celkového obratu přes 85 miliard korun.
Pro letošní rok předpokládá Incoma otevření 15 nových hypermarketů.
Nejlíp se nakupuje na Ústecku | |
Okres | Prodejní plocha na 1000 obyvatel* |
Ústí nad Labem | 239 |
Hradec Králové | 185 |
Ostrava-město | 177 |
Pardubice | 145 |
Mladá Boleslav | 131 |
Teplice | 121 |
Opava | 102 |
Děčín | 99 |
Prostějov | 91 |
Průměr ČR | 62 |
Poznámka: v m2 prodejní plochy hypermarketů | |
Pramen: Hypermarket/Shopping Center - Incoma Research, GfK |