Na nákupech se nejméně tlačí Ústečané

Největšího pohodlí při nákupech v hypermarketu si mohou užívat Ústečané. Na tisíc obyvatel okresu Ústí nad Labem totiž podle studie společností Incoma a GfK připadá 239 čtverečních metrů prodejní hypermarketové plochy. To je zdaleka nejvíce ze všech českých okresů a zhruba čtyřnásobek republikového průměru.

Mezi jednotlivými tuzemskými regiony panují značné rozdíly. Oproti Ústeckému či Moravskoslezskému kraji je úroveň nabídky velkoprodejen v jižních Čechách či na Vysočině několikanásobně nižší.

Dvě desítky okresů podle Incomy jakýkoliv hypermarket zcela postrádají.

Vedle odhadu jednotlivých řetězců, jak se budou v regionu vyvíjet jejich tržby, rozhoduje o nasycenosti jednotlivých regionů i postoj obecních zastupitelstev.

"Záleží na přístupu města. Někde výstavbu hypermarketů regulací brzdí, naopak jinde se trh reguluje sám," říká Tomáš Drtina ze společnosti Incoma Research.

Hypermarkety se po drtivém nástupu staly hlavním nákupním místem českých domácností - 127 těchto velkoplošných prodejen dosáhlo loni celkového obratu přes 85 miliard korun.

Pro letošní rok předpokládá Incoma otevření 15 nových hypermarketů.

Nejlíp se nakupuje na Ústecku
Okres Prodejní plocha
na 1000 obyvatel*
Ústí nad Labem 239
Hradec Králové 185
Ostrava-město 177
Pardubice 145
Mladá Boleslav 131
Teplice 121
Opava 102
Děčín 99
Prostějov 91
Průměr ČR 62
Poznámka: v m2 prodejní plochy hypermarketů
Pramen: Hypermarket/Shopping Center - Incoma Research, GfK