„Jde o čísla na úrovni prvních prohlídek. Na části středočeského kraje zatím nebylo možné situaci vyhodnotit, navíc definitivní částka bude známa až po výběrových řízeních na rekonstrukce,“ říká provozní ředitel Ředitelství silnic a dálnic Otakar Vacín.
Podle Vacína se postupně daří zprovozňovat jednotlivé úseky poškozených silnic, přesto si však opravy vyžádají měsíce, na některých místech možná i roky oprav.
V jižních Čechách přetrvávají problémy na silnicích první třídy I/20 a I/24, kde voda strhla mosty. Silničáři pracují na provizorních přemostěních, která by měla být v provozu do několika týdnů.
„Na silnicích druhé a třetí třídy je v jižních Čechách situace výrazně horší. Strženo bylo přes třicet mostů. Našim cílem ale je, aby na všech místech fungovala před zimou provizoria,“ uvedl Vacín.
Ve středních Čechách se s největšími obtížemi potýkají silničáři na Mělnicku a v okolí Příbrami, v Ústeckém kraji bude minimálně dva měsíce uzavřen hraniční přechod Cínovec.
Všechny postižené dálniční úseky by podle Vacína měly být už průjezdné, i když na některých místech přetrvávají určitá omezení. Nejvíce poškozeny byly úseky D8 a D5. Na šestnáctém kilometru D8, kde se sesunula část mostu se už podařilo v jednom pruhu obnovit provoz, obousměrně by se mělo provizorně začít jezdit do podzimu. Definitivní dokončení rekonstrukce mostu na D8 pak Ředitelství silnic a dálnic plánuje do srpna příštího roku.
Kompletní přehled uzavírek a objížděk najdete ZDE.