Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Aféra Volkswagen nastartuje debatu o normách, míní automobiloví experti

  10:05aktualizováno  10:05
Aféra automobilky Volkswagen, která podváděla s hlášením emisí, hýbe celým automobilovým průmyslem. Na otázky ohledně dalšího vývoje v celé kauze odpovídali experti iDNES.cz František Dvořák a Luděk Vokáč, kteří se dlouhodobě automobilům věnují.

„Pro automobilový svět je celá kauza s diesely koncernu VW negativní reklama, která nastartuje debatu o smysluplnosti současných extrémně přísných norem i jejich měření a prokazování,“ padlo v on-line rozhovoru na iDNES.cz. Podle redaktorů specializovaných na autoprůmysl se nedá očekávat velký evropský hon za automobilkami, povede se spíše debata o smysluplnosti současných norem.

On-line ke kauze Volkswagen

Na otázky ohledně aféry Volkswagen odpovídali experti iDNES.cz

Celá kauza vyvolává stále spoustu otázek, dotýká se už i českých řidičů. Majitelé volkswagenu, seatů, audi a hlavně škodovek napjatě čekají, zda i jejich motor má software, který falšuje výsledky pro emisní testy a zda je čeká návštěva autoservisu.

„Řídící jednotky automobilů jsou naprogramovány tak, že v emisním cyklu samozřejmě motor vyhoví, to, že mimo oficiální měření vykazuje jiné hodnoty, je všeobecně známý fakt. Je tak možné, že v USA považují za nelegální něco, co je třeba v Evropě úplně běžné,“ vysvětluje redaktor iDNES.cz a specialista na motory Luděk Vokáč. „Potíž je spíše v konkrétním technickém řešení, které VW používá.“ Normy v USA jsou z hlediska NOx, o kterých jde v kauze především, přísnější, než stávající evropská Euro 6.

„Americké úřady odebraly homologaci autům od VW s TDI motory. Jestli s tím ještě bude chtít bojovat a získat ji, je otázka,“ dodává Luděk Vokáč. Oba se shodují, že že je to konec turbodieselů na americkém trhu.

Pokud se automobilky nebudou účinně bránit a nezmění se přístup regulátorů, kteří budou i nadále trvat na splnění norem, povede to ke zdražení aut. Do obyčejných aut budou výrobci nuceni montovat drahé technologie. „Většina aut by pak potřebovala kupříkladu hybridní pohon. To by pak obyčejná octavia stála třičtvrtě milionu,“ vysvětluje.

„Auta se pokusí VW svolat do servisu a tam jim přehraje software. Možná z něj umaže některý z režimů palivové mapy. Pro uživatele se nic nezmění, auto bude jezdit stále stejně,“ odpověděli redaktoři iDNES.cz

Autoři: , ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.