Poprvé by měl vyjet zhruba v polovině letošního listopadu, sdělil mluvčí DPP Jiří Štábl. Do autobusu, který byl vyroben v Belgii firmou Van Hool, se vejde téměř 200 cestujících, v běžných kloubových autobusech to je zhruba o třetinu méně. DPP provozuje více než tisícovku autobusů.
„Jedná se o nejdelší autobus, který kdy v Praze obsluhoval nějakou autobusovou linku. Celková délka je 24,785 metru,“ uvedl Štábl.
Nový autobus bude nasazen na lince 119, která jezdí od zastávky Nádraží Veleslavín na Letiště Václava Havla. Na vytížené lince bude jezdit právě kvůli velkému množství cestujících, kteří se do něj vejdou. „Nasazení do provozu plánujeme asi v polovině listopadu 2016, přičemž v provozu bude přibližně čtyři měsíce,“ uvedl Štábl.
DPP provozuje více než 1 100 autobusů s průměrným stářím devět let. Náklady podniku na provoz autobusů v rámci pražské integrované dopravy činí ročně zhruba čtyři miliardy korun.
Praha společně s organizací Ropid, která plánuje pražskou MHD, zavedla letos v rámci změn autobusů MHD osm nových linek, další změnily trasy. Změny autobusové dopravy platí od 15. října.
V únoru Praha zkoušela jiný, 22 metrů dlouhý, autobus:
9. února 2016 |
