Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Na Ruzyni vládne chaos, letadla odlétají dřív, než hlásí cedule

  0:20aktualizováno  0:20
Na pražském ruzyňském letišti se už několikrát stalo, že cestující dorazili hodinu před odletem a přesto přišli pozdě. Jejich letadlo totiž odstartovalo mnohem dříve, než byl plánovaný odlet uvedený na webových stránkách letiště a informačních tabulích. Vinu za špatné informace na sebe zatím navzájem svalují Letiště Praha a aerolinky.

Pražské letiště v Ruzyni | foto:  Radek Cihla, MAFRA

"Kvůli tomu už uletělo v této sezoně letadlo dvěma našim klientům," říká Jitka Černá z cestovní kanceláře Viamare.

"Klienti v pátek nevěřili našemu zástupci, že mají jít hned k odbavení, protože let letí dříve, než je uvedeno na tabuli. Nevěřili mu to, jen tak se po letišti procházeli. Těsně před zavřením přepážky je sháněl telefonicky, doběhli na poslední chvíli," dodala.

Cestující se totiž podívali před odletem na plánovaný čas na webu letiště, který byl od skutečného odletu třeba o dvě hodiny později. Například v pátek tři ranní lety Holidays Czech Airlines odlétly správně podle naplánovaného letového řádu ve 4 hodiny ráno. Na cedulích letiště však svítila informace o tom, že startují až v šest hodin.

Podle mluvčí Letiště Praha Michaely Lagronové je ale chyba na straně leteckých dopravců.

"Máme od nich dopředu informace o tom, kdy poletí. Každá letecká společnost, tedy i charterová, musí letovou koordinaci dopředu požádat o takzvaný slot, čas odletu a příletu. Zejména u charterů ale dochází na poslední chvíli ke změnám, o kterých nás však už neinformují a my tak můžeme zveřejňovat jiné informace, než je skutečnost," vysvětlila Lagronová. Podle ní jde řádově jen o procenta letů, u kterých se podobné nesrovnalosti v časech vyskytují.

Letecké společnosti už na problém upozorňovaly

Nejde přitom o novinku: cestovky i aerolinky potvrzují, že na problém upozornily už několikrát, stále ale dochází ke stejným chybám.

"Týká se to malého procenta především brzkých ranních odletů. Pracujeme na dohodě s letištěm a věříme, že najdeme řešení, že na světelných tabulích budou publikovány ty časy, které letiště získá od leteckého dopravce," řekla mluvčí Travel Service Vlaďka Dufková.

Podle mluvčí ČSA Hany Hejskové si mohou lidé skutečné časy odletu zjistit například na webových stránkách dopravce.

"Radíme klientům, aby nedbali jiných informací, než které dostanou od nás, a pokud narazí na nějaký rozpor, ať se na nás obrátí," říká Jan Papež z cestovní kanceláře Marco Polo International.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
COOP tlačil na dvě stě dodavatelů. Poškození mohou žádat „bolestné“

Společnost COOP Centrum družstvo, která zajišťuje nákup pro tisíce družstevních prodejen v Česku, tlačila na více než dvě stě dodavatelů, aby plošně snížili...  celý článek

Plesnivý uzený bok. V potravinách Jany Říkovské inspekce zjistila nevhodné...
Ředěné i plesnivé. Nejhříšnějšími potravinami jsou víno, med či maso

Největšími propadáky v potravinách jsou z pohledu inspekce víno, maso a mléčné výrobky. Medy se na pranýř dostávají jako čtvrtá nejčastější komodita. Zatímco...  celý článek

Petr Horálek a Mléčná dráha v poušti Atacama.
Za expedici utratím i sedmdesát tisíc, říká lovec zatmění Slunce

Fotograf, spisovatel, cestovatel a astronom Petr Horálek (31) má poněkud dražší koníček. Žádné úplné zatmění Slunce mu neunikne. Cestuje po celém světě a fotí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.