Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Na tratě střední a východní Moravy vyjedou nové vlaky za 690 milionů

  9:43aktualizováno  9:43
Už příští rok se cestující na některých regionálních železničních tratích v Olomouckém a Zlínském kraji svezou s Českými drahami v několika nových a moderních soupravách. Přijdou na téměř šest set devadesát milionů korun a bude jich sedm.

Vizualizace vlaků, které mají už příští rok jezdit také na regionálních tratích Olomouckého kraje, byť zatím stále existují jen na papíře. | foto:  Škoda Transportation

České dráhy představily nové vagony v Olomouci jen den poté, co na hlavní trati z Prahy do Ostravy získaly konkurenci ve vlacích RegioJet soukromého dopravce Student Agency. Nové soupravy pro Olomouc a Zlín budou ovšem jezdit na regionálních tratích.

"Pro Olomoucký kraj dráhy pořídí tři elektrické jednotky, které budou jezdit na linkách z Olomouce do Nezamyslic a z Šumperku do Zábřehu na Moravě. Ve Zlínském kraji zakoupí čtyři motorové jednotky na trať z Kojetína do Valašského Meziříčí," řekl předseda Regionální rady, která evropské dotace na střední Moravě rozděluje, a olomoucký hejtman Martin Tesařík.

Jde o nízkopodlažní jednotky pro příměstský provoz a regionální dopravu. "Nové vlaky zkvalitní cestování na frekventovaných regionálních tratích. Soupravy nabídnou klimatizovaný interiér s prostorem pro přepravu velkých zavazadel," nastínil generální ředitel Českých drah Petr Žaluda.

"Samozřejmostí bude vybavení pro vozíčkáře včetně bezbariérové toalety s uzavřeným systémem nebo moderní audiovizuální informační systém," dodal.

Na regionální tratě se brzy chystá i RegioJet

Na linky v Olomouckém kraji dodá soupravy firma Škoda Vagonka, která vyhrála výběrové řízení, soupravy má přitom stále jen na papíře (více čtěte zde). První vlak by nicméně měl na regionální tratě vyjet na konci října příštího roku.

Právě na regionálních tratích se přitom očekává další souboj mezi železničními dopravci. Zdaleka největší podíl na nich mají České dráhy, jež už i vyhrály některá výběrová řízení v Karlovarském a Libereckém kraji. Svůj podíl chce ale získat i RegioJet.

"To, o čem RegioJet mluví, se týká soutěží na některé regionální tratě, které vypisují kraje nebo ministerstvo dopravy. České dráhy se do těchto soutěží samozřejmě přihlašují a budou přihlašovat. V Olomouckém kraji se to například týká tratě z Olomouce přes Krnov do Opavy. Soutěž by měla být vypsaná ještě letos na podzim nebo v zimě," vysvětlil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Sedmi nových vlakových souprav se však konkurenční boj nedotkne. "Tato vozidla s tím nemají souvislost, protože existuje garance, že na uvedených tratích budou jezdit patnáct let. Takže předpokládáme, že kraje na tyto tratě výběrové řízení vypisovat nebudou. Jinde se však samozřejmě České dráhy do konkurenčního boje s RegioJetem nebo dalšími dopravci pustí," podotkl Šťáhlavský.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek)
Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony...  celý článek

Boeing 737 společnosti ČSA
Stále více Čechů létá z Ruzyně do Itálie, tradiční Frankfurt naopak padá

Miláno už není pro Čechy jen centrem nákupů, ale i východištěm do italských hor a jezer. Více se létá také do Říma, díky čemuž hlásí Letiště Václava Havla...  celý článek

BMW Lipsko
Aut s hybridním motorem se Češi zatím bojí, chybí daňová podpora

Pouhé jedno procento ze všech prodaných aut v Česku jsou vozy s hybridním pohonem. Celkem se jich zatím letos prodalo 1605, což je více než za celý loňský rok,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.