Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na trh vstoupí nové weby s potravinami. Chtějí konkurovat Tesku

  13:25aktualizováno  13:25
Během letoška a příštího roku otevře několik nových internetových obchodů s potravinami. Řetězci Tesco tak přibude konkurence. Webový obchod spustí skupina Rockaway podnikatele Jakuba Havrlanta, na trh vstupuje i portál Rohlík.cz zakladatele Slevomatu Tomáše Čupra.

Potraviny. Ilustrační snímek | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Vlastní e-shopy s potravinami chystají také Billa či Kaufland a služba Potraviny on-line řetězce Tesco se letos rozšíří do dalších regionů.

„Na poli on-line prodeje potravin jsme aktivní a chystáme vlastní projekt pod hlavičkou E-commerce Holding. Podle informací, které máme o službě Rohlík.cz, půjde naše řešení jinou cestou,“ řekl ředitel E-commerce Holding a výkonný ředitel skupiny Rockaway Jan Jírovec.

E-shop s potravinami Rohlík.cz spustil na začátku září zakladatel Slevomatu Tomáš Čupr. Jedním z dodavatelů zboží je velkoobchod Makro. Portál nabízí dodání potravin do 90 minut, zatím po Praze.

Nejlepší nabídky z letáků

Nakupujete rádi zlevněné zboží v akci? Všechny aktuální letáky a nejlepší nabídky z nich vždy najdete na AkčníCeny.cz.

"Nákup potravin online v České republice čeká v příštích letech obrovský růst. V roce 2015 očekáváme spíše nárůst nových, čistě 'eshopových' hráčů, od roku 2016 poté vstup i velkých nadnárodních řetězců, které doposud provozují pouze kamenné prodejny. Během následujících tří let by tak mohl růst objem trhu až na 20 miliard Korun," říká Ondřej Hloupý z portálu AkčníCeny.cz, který sdružuje výhodné nabídky desítek maloobchodních prodejců.

Na on-line trhu s potravinami dominuje nyní Tesco. Zájem o službu Potraviny on-line roste o desítky procent ročně. E-shop má 165 tisíc registrovaných zákazníků, letos se má rozšířit do dalšího krajského města.

Na web se chystají další řetězce

Internetový obchod s potravinami chce spustit i Billa. „V tuto chvíli sledujeme trh. V budoucnu plánujeme spuštění vlastního e-shopu,“ uvedla mluvčí Lucie Borovičková.

V plánu má vlastní e-shop i Kaufland. „Časový horizont, kdy a v jakém rozsahu budeme nabízet zákazníkům zboží na webu, zatím není stanovený,“ uvedl mluvčí Michael Šperl. Podle něj má ale prodej přes internet řadu úskalí. „Zákazník si zboží nemůže vybrat sám, což může být u některých zbožových skupin, jako je například ovoce a zelenina, důležitý aspekt. Dále je zde otázka logistiky a včasného doručení zboží zákazníkovi,“ řekl.

„Prodej čerstvých, resp. rychle se kazících potravin je zejména logisticky poměrně náročný. Pro maloobchodní řetězec představuje na jedné straně rozšíření nabídky, na druhou stranu jde ale o službu, která je relativně vzdálená jeho tradičnímu obchodnímu modelu. Proto lze na internetu zatím nalézt více on-line prodejce potravin z řad internetových firem než z oblasti tradičního maloobchodu,“ řekl odborník na maloobchod společnosti PwC Audit Pavel Kulhavý.

Miliardový trh

Češi kupují na internetu hlavně alkohol a trvanlivé potraviny. „Trend obliby nákupu jídla online sledujeme již delší dobu, v některých kategoriích v segmentu potravin se zájem meziročně zvýšil o desítky procent. Konzervativní Češi však potřebují trochu času, aby se na internetu naučili nakupovat tento sortiment zboží,“ dodal ředitel srovnávače cen Heureka.cz Tomáš Braverman.

Obrat prodeje potravin na internetu (bez alkoholu) je podle Asociace pro elektronickou komerci nyní zhruba miliarda korun ročně.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.