Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Na trhu s elektronikou vznikl nový řetězec

  18:04aktualizováno  18:04
Už tak ostrou konkurenci na trhu se spotřební elektronikou chce přibrousit vznikající obchodní aliance Hele. Síť spojující samostatné drobné prodejce se chce postavit firmám jako je například Electro World, Datart nebo Elektrocity. Stojí za ní splátková firma Home Credit.

Aliance bude poskytovat svým členům především marketingové služby a zvýhodněné podmínky dodávek, které si sami o sobě nemohou dovolit.

Jednotlivé firmy zastřeší značka Hele, ale neztratí svou identitu.

"Pokles tržních podílů nezávislých prodejců samozřejmě ovlivňuje i naše podnikání. Navíc obchodní sítě a řetězce si v oblasti splátkového prodeje kladou tvrdé požadavky, které jdou až za rámec akceptovatelnosti," vysvětlil důvody vzniku sítě šéf Home Creditu Pavel Plachký.

Členství v alianci podmíněné placením registračního poplatku a ročního paušálu nebude přitom obchodníka limitovat v jeho dosavadní obchodní politice ani vlastní propagaci.

"Tento krok hodnotit nechci, protože mi to nepřísluší," reagoval Jiří Řízek, ředitel konkurenční firmy Electro World. "V této fázi je těžké říci, jakou bude mít sdružení sílu," podotkl.

Situace na trhu domácích elektrospotřebičů je podle studie analytické firmy Incoma pro nezávislé obchodníky nepříznivá, protože jako jednotlivci s jedním či několika obchody nejsou schopni účinně konkurovat síle specializovaných a nadnárodních řetězců.

Rostoucí počet specialistů elektro a hypermarketů spolu s agresivním marketingem vedl k nárůstu jejich tržního podílu z 9,5 procenta v roce 1998 na téměř 26 procent loni.

Za jejich úspěchem jsou velké obraty zaručující zajímavé nákupní ceny a s tím spojené větší marže, akční nabídky a silný marketing a velké částky věnované na reklamu a přilákání zákazníků.

Naproti tomu počty nezávislých obchodníků klesají. V roce 1998 jich bylo 2200 a do konce roku 2001 jejich počet klesl na 1700. Hele očkává, že do konce letošního roku se do aliance zapojí 800 obchodních míst.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vozy potravinového e-shopu Košík.cz
Internetový supermarket Košík míří pod křídla Mall. Spojí síly s Kolonialem

Skupina Mall Group kupuje internetový supermarket Košík.cz od podnikatele Josefa Kollera, který se v posledních týdnech stal jeho vlastníkem. Transakci...  celý článek

ČEZ
Čistý zisk ČEZ vzrostl o 21 procent na 16,7 miliard korun

Čistý zisk energetické společnosti ČEZ stoupl v pololetí meziročně o 21 procent na 16,7 miliardy korun. K růstu dopomohly mimořádné příjmy z prodejů akcií MOL...  celý článek

Ředitel společnosti Spak Sušice Tomáš Froyda. (16. prosince 2016)
Sušický kečupář Spak nemá dost lidi, některé výrobky škrtne

Zatímco zájem o dresinky klesá, kečupům Spak se daří. Nyní však firma plánuje nabídku zúžit. Důvodem je nedostatek personálu, se kterým se firma potýká.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.