Na trhu s elektronikou vznikl nový řetězec

  • 6
Už tak ostrou konkurenci na trhu se spotřební elektronikou chce přibrousit vznikající obchodní aliance Hele. Síť spojující samostatné drobné prodejce se chce postavit firmám jako je například Electro World, Datart nebo Elektrocity. Stojí za ní splátková firma Home Credit.

Aliance bude poskytovat svým členům především marketingové služby a zvýhodněné podmínky dodávek, které si sami o sobě nemohou dovolit.

Jednotlivé firmy zastřeší značka Hele, ale neztratí svou identitu.

"Pokles tržních podílů nezávislých prodejců samozřejmě ovlivňuje i naše podnikání. Navíc obchodní sítě a řetězce si v oblasti splátkového prodeje kladou tvrdé požadavky, které jdou až za rámec akceptovatelnosti," vysvětlil důvody vzniku sítě šéf Home Creditu Pavel Plachký.

Členství v alianci podmíněné placením registračního poplatku a ročního paušálu nebude přitom obchodníka limitovat v jeho dosavadní obchodní politice ani vlastní propagaci.

"Tento krok hodnotit nechci, protože mi to nepřísluší," reagoval Jiří Řízek, ředitel konkurenční firmy Electro World. "V této fázi je těžké říci, jakou bude mít sdružení sílu," podotkl.

Situace na trhu domácích elektrospotřebičů je podle studie analytické firmy Incoma pro nezávislé obchodníky nepříznivá, protože jako jednotlivci s jedním či několika obchody nejsou schopni účinně konkurovat síle specializovaných a nadnárodních řetězců.

Rostoucí počet specialistů elektro a hypermarketů spolu s agresivním marketingem vedl k nárůstu jejich tržního podílu z 9,5 procenta v roce 1998 na téměř 26 procent loni.

Za jejich úspěchem jsou velké obraty zaručující zajímavé nákupní ceny a s tím spojené větší marže, akční nabídky a silný marketing a velké částky věnované na reklamu a přilákání zákazníků.

Naproti tomu počty nezávislých obchodníků klesají. V roce 1998 jich bylo 2200 a do konce roku 2001 jejich počet klesl na 1700. Hele očkává, že do konce letošního roku se do aliance zapojí 800 obchodních míst.

,