Arriva na linku ministerstvu nabídla starší soupravy 628, které používala v loňském zkušebním provozu na trase Praha - Kralupy nad Vltavou.

Arriva na linku ministerstvu nabídla starší soupravy 628, které používala v loňském zkušebním provozu na trase Praha - Kralupy nad Vltavou. | foto:  František Vlček, MAFRA

Arriva nabídla nižší cenu za provoz trati z Plzně do Mostu než Dráhy

  • 20
Společnost Arriva nabídla za roční provoz rychlíkové trati z Plzně do Mostu o 3,4 milionu korun nižší cenu než České dráhy. Celkem dopravce požaduje za provoz od státu dotaci 37,3 milionu korun, informovalo Ministerstvo dopravy. Dá se proto předpokládat, že zakázku na provoz trati Arriva na příští rok získá.

"Pokud nebudou nabídky odporovat požadavkům objednatele, tedy ministerstva dopravy, a splní zákonné podmínky, pak úřad rozhodne podle ceny," řekl ČTK mluvčí ministerstva Martin Novák. Ministerstvo přitom na provoz trati výběrové řízení nevyhlašovalo a kvůli nedostatku času jednalo o provozu přímo s Českými drahami. Připravovaný kontrakt ale narušila Arriva, která bez oficiálního vyzvání předložila vlastní nabídku.

Finanční nabídka na požadované dotace za roční provoz rychlíkové trati z Plzně do Mostu:

České dráhy, a.s. – 40,7 mil. Kč

ARRIVA vlaky s.r.o. – 37,3 mil. Kč

Arriva na stejnou trať podala celkem dvě nabídky. Poprvé jí státní dopravce porazil s nižší cenou, napodruhé už ale společnost patřící do skupiny německých drah (Deutsche Bahn) v cenové přebíjené zvítězila. V první nabídce totiž dopravce nabízel přepravu moderními jednotkami Desiro. Nyní ministerstvu nabídla starší soupravy 628, které používala v loňském zkušebním provozu na trase Praha - Kralupy nad Vltavou.

Kromě trasy mezi Plzní a Mostem chtěla původně Arriva připravit České dráhy i o roční smlouvu na provoz na trase Liberec - Pardubice. Po prvním kole, kdy výhodnější ceny nabídly ČD, už ale druhou nabídku na trasu Liberec - Pardubice nepodala.

Arriva nyní provozuje železniční trať mezi Šumperkem a Kouty nad Desnou. Loni krátce jezdila z pražského Masarykova nádraží do Kralup nad Vltavou. Do středočeského regionu by se ráda vrátila na trase Benešov - Praha - Čelákovice, pokud se jí podaří domluvit se Středočeským krajem dotace na provoz. Kromě toho se chce zúčastnit tendrů na regionální tratě na Šumavě.

,