Prodejna s nábytkem KIKA v Plzni.

Prodejna s nábytkem KIKA v Plzni. | foto: KIKA

Nábytkářský řetězec Kika dohání konkurenci. Míří na internet

  • 0
Nábytkářský řetězec Kika spustil v Česku internetový obchod. Společnost tu nyní prezentuje na osm tisíc výrobků, do budoucna se nabídka rozšíří na zhruba dvacet tisíc položek. Kika byla jedním z posledních větších prodejců nábytku, které on-line prodej neumožňovaly.

„Díky spolehlivému servisu jsme schopni doručit zboží kamkoli v České republice do tří pracovních dnů,“ uvedl generální ředitel společnosti Kika Jakub Střeštík. Firma již loni uvedla, že chce dosáhnout v budoucnu obratu on-line prodejů kolem miliardy korun. Některé nábytkové sestavy s možností individuálního plánování bude ale možné koupit pouze v prodejnách.

Konkurenční IKEA spustila e-shop loni na podzim (více čtěte zde). On-line prodej nabízejí i další velcí prodejci, například Sconto či Asko nábytek. V ČR se přes internet prodá asi desetina nábytku.

Podíl řetězce Kika na trhu s nábytkem dosahuje osmi procent, jde o dvojku na trhu po IKEA. Polovina trhu patří drobným prodejcům. Mezi další větší prodejce nábytku patří Sconto, Jysk, Asko-Nábytek a Möbelix CZ. Prodeje nábytku loni v Česku podle odhadu Asociace českých nábytkářů dosáhly 35,5 miliardy korun.

Kika vykázala v Česku ve finančním roce 2014/2015 tržby 1,7 miliardy korun. Zisk klesl ze 46 na 20 milionů korun. Do obchodních domů přišlo přes 900 tisíc platících zákazníků.

Nyní má společnost v ČR osm obchodních domů, stavbu tří dalších plánuje. Kika působí na českém trhu od roku 2005. Původně rakouská rodinná společnost změnila v roce 2013 majitele a stala se součástí globálního holdingu Steinhoff International.