Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Definitivně potvrzeno. Většina nádraží dostane nového majitele

  9:53aktualizováno  9:53
Správa železniční dopravní cesty bude od 1. července majitelem drtivé většiny nádražních budov v Česku. Složitou transakci, o které se mluvilo téměř pět let, schválil Řídicí výbor Českých drah. Cena transakce je 3,31 miliardy korun.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Výbor je posledním, kdo ještě měl převod nádraží schválit, už dříve s plánem souhlasila například vláda nebo dozorčí rada Českých drah.

„Řídicí výbor akciové společnosti České dráhy ve středu schválil znění smluv o převodu části závodu na stát, tedy SŽDC. Tím byl splněn další nezbytný rok k dokončení této transakce. Samotný převod by měl proběhnout nejpozději do 1. července letošního roku,“ řekl mluvčí Českých drah Radek Joklík.

České dráhy za nádraží získají celkem 3,31 miliardy korun. Naprázdno nakonec vyšla snaha realitního magnáta Radovana Vítka, který dopravci nabídl za nádraží čtyři miliardy (více o Vítkově nabídce čtěte zde).

SŽDC se po nabytí nádraží stane jediným vlastníkem infrastruktury nutné pro provoz dráhy a naplní se předpoklady pro fungování liberalizovaného systému železnice.

„Je to logický krok, který je předpokladem pro dokončení transformace Českých drah. Majetek v železničních stanicích bude spravován jednotně a stát do něj bude moci systematicky investovat. České dráhy se mohou plně věnovat své hlavní aktivitě, tedy dopravě na železnici,“ zopakoval ministr dopravy Dan Ťok.

SŽDC by měla získat lepší přístup k evropským dotacím na opravy nádraží. Správce železnice chce do nevyužitých budov přilákat například úřady či ordinace. Součástí převodu není Masarykovo nádraží a železniční stanice Brno. SŽDC bude muset v příštích týdnech vyřešit i další rozvoj hlavního nádraží v Praze a jeho pronájm italské společnosti Grandi Stazioni.

S opravou zhruba šedesáti nejzanedbanějších nádraží by správa železnic měla začít do dvou let. „Při vytváření seznamu budov, které potřebují stavební zásah nejnutněji, jsme vycházeli jak z technického stavu budov, tak míry rozpracování projektové přípravy rekonstrukce jejich původním vlastníkem,“ uvedl mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Mezi prioritními nádražími, která by měla být nejdříve opravena, je například nádraží v Hradci Králové, Děčíně, Chebu, Liberci a Teplicích.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jako ve vzduchu. Autobusy přecházejí na pohyblivé ceny po vzoru letadel

Cenový boj mezi autobusovými dopravci začíná. Žluté autobusy RegioJetu snižují své ceny na šesti linkách, kde jim nově začínají konkurovat zelené autobusy...  celý článek

Vlaková souprava Locomore.
Český dopravce Leo Express vstupuje na německý trh. Koupil Locomore

Český dopravce Leo Express přebírá podle magazínu Spiegel berlínskou železniční společnost Locomore, která je v insolvenci. Jezdit bude na trase mezi Berlínem...  celý článek

Osobní železniční dopravu mezi Prahou a Ostravou poskytují nově tři...
První třídou jezdí stále více lidí, cestující si za pohodlí rádi připlatí

Roste zájem o dražší jízdenky ve vlacích. Češi si ochotněji připlácí za pohodlnější jízdu a nadstandardní zacházení. Počet cestujících v první třídě vzrostl...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.