Stavba haly za více než sedmdesát milionů korun byla zahájena v říjnu loňského roku podle návrhu brněnského architektonického ateliéru Hrůša a spol. Má rozlohu téměř 1 100 metrů čtverečních, obchodní prostory zaujímají 40 procent plochy objektu. Stará hala zůstane i nadále v provozu, na celkovou rekonstrukci nemá firma peníze.
Nové stavbě ustoupili trhovci se stánky s občerstvením a textilem.
"V rámci nové odbavovací haly mají cestující k dispozici dvacet nových pokladen, infocentrum s velkoplošnou obrazovkou, moderní dotykový infopult pro samostatné vyhledání dopravního spojení, úschovnu zavazadel, rychlé občerstvení, obchod se základními potravinami a tiskem a moderní sociální zařízení," vypočítal generální ředitel ČSAD Praha Pavel Vráblík.
Pro cestující je také připraveno rychlé občerstvení a obchod s potravinami a novinami. V rámci haly budou k dispozici také bankomaty, úschovna zavazadel a nové toalety, zajíždět k ní budou moci vozy taxislužby.
Služby v hale kompletně zajišťuje společnost Jídelní a lůžkové vozy. Investice do zajištění provozu tří rychlých občerstvení, obchodu a dalších služeb vyšla podle generálního ředitele Bohumíra Bárty na téměř dvacet milionů korun.
"Krásný dárek dnes nedostává jen ČSAD Praha, ale především hlavní město," řekl v rámci slavnostního otevření pražský primátor Pavel Bém. Dodal, že nádraží Florenc nebývalo místem, na které by Praha mohla být pyšná. To se ale podle něj mění.
Starosta městské části Praha 8 Josef Nosek pak připomněl, že nádraží bylo během srpnových povodní v roce 2002 stejně jako téměř celý Karlín pod vodou. Nová hala podle něj pak do obnovujícího se Karlína zapadá.