Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nákladní vlaky mají nové sdružení Žesnad. Chce rovné podmínky s kamiony

  15:00aktualizováno  15:00
Devět z deseti největších nákladních železničních dopravců v zemi založilo první sdružení, které chce po státu zrovnoprávnění podmínek mezi silnicemi a železnicemi.

Podle řady lidí jedna z nejkrásnějších elektrických lokomotiv na české železnici. Jako materiál pro výrobu lokomotivní skříně byl použit sklolaminát, díky tomu má přezdívku Laminátka. Jezdí na tratích se střídavým napětím, využívá ji hlavně ČD Cargo. Vyráběla se v letech 1966 a 1967, v polovině května uplyne 50 let od dodání první lokomotivy. | foto: České dráhyiDNES.cz

Sdružení železničních nákladních dopravců České republiky (ŽESNAD) si klade za cíl hlavně pomoc při rozvoji železniční dopravy v Česku, už má za sebou zakládající sněm.

Železniční dopravci zatím neměli žádnou organizaci, která by jejich zájmy hájila. Bude protiváhou tradičního sdružení autodopravců Česmad Bohemia, které lobbuje především za lepší podmínky pro silniční dopravu. Ta v Česku posiluje stále svůj tržní podíl na úkor železnice.

Z desítky největších dopravců na české železnici mezi zakladateli chybí jen SD Kolejová doprava, která patří pod státní ČEZ, jinak jsou ve sdružení všichni nejdůležitější hráči, členové dohromady reprezentují přes 90 % trhu. V čele sdružení bude Jiří Samek z Metrans Rail, výkonným ředitelem pak Oldřich Sládek ze společnosti Quenya.

Fotogalerie

„Cílem tohoto zájmového profesního sdružení je stát se partnerem státním orgánům v oblasti nákladní železniční dopravy včetně odborné oponentury a aktivním prosazovatelem oprávněných požadavků dopravců v oblasti rozvoje nákladní železniční dopravy. Sdružení bude rovněž intenzivně podporovat snahu o zrovnoprávnění podmínek provozování všech dopravních cest,“ uvedl Žesnad v tiskové zprávě.

Sdružení čeká už brzy první jednání se Správou železniční dopravní cesty ohledně návrhu nové struktury poplatků za použití kolejí, dopravci se netají tím, že se jim nelíbí. Po správci kolejí také chtějí lepší koordinaci výluk.

Autor:


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.