Už druhá adventní neděle ale přinesla obchodníkům tržby o několik desítek vyšší v porovnání s běžnými dny. Do Vánoc čekají ještě další kulminaci.
Podle ředitele Incomy Tomáše Krásného zatím lidé berou útoky především hypermarkety, které prodávají i nepotravinářské zboží. Výhodu mají ty velkoplošné prodejny, které v komplexu ještě nabízejí další obchody a zábavní centra.
"Velké rozdíly jsou však mezi Prahou a mimopražskými centry, a to jak v intenzitě nákupů, tak v počtech návštěvníků," řekl Krásný.
Lépe se daří také potravinovým supermarketům, ve kterých zatím lidé nakupují suroviny na vánoční cukroví. Největší nápor na hotové výrobky očekávají až v předvánočním týdnu.
Delvita zaznamenala podle své mluvčí Karin Petrikovitsové zvýšené prodeje už koncem listopadu. Tržby prý byly vyšší než v než běžném týdnu, ale nijak výrazně.
Podobně je na tom síť Julius Meinl, která registruje podle obchodního ředitele Radima Pátka v porovnání s loňskem nárůst tržeb o 15 až 20 procent. Letos prý lidé nakupují obecně více než loni, protože po teroristických útocích na USA, omezili cestování a více utrácejí za potraviny.