Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Evropská komise

Srovnávače cen využívá na internetu každý druhý Čech

  • 18
Obliba cenových srovnávačů při nakupování na internetu mezi Čechy roste. Zatímco před třemi lety srovnávala ceny necelá pětina zákazníků, v loňském roce to byla více než polovina uživatelů internetu.

Vyplývá to z průzkumu agentury NMS Market Research mezi 6 500 respondenty, ze které vyšlo, že ceny na srovnávačích v roce 2012 zkoumalo před nákupem 52 procent respondentů.

Nejlevnější zboží z letáků

AkcniCeny.cz sledují každý den tisíce kusů zlevněného zboží z hypermarketů, drogerií a dalších obchodů. Nabízejí ke stažení i aktuální slevové kupony prodejců.

Ještě v roce 2009 využívalo služby srovnávačů jako jsou například Heureka.cz, Zbozi.cz, Srovname.cz, Monitor.cz, nebo Hledejceny.cz. jen 19 procent lidí. V roce 2011 to bylo už 44 procent uživatelů.

Mezi lidmi naopak klesá chuť vyhledávat e-shopy pomocí internetových vyhledávačů jako je Google nebo Seznam. "Situace na internetových vyhledávačích se obrátila. Zatímco v roce 2009 vybírala e-shopy přes vyhledávače téměř polovina uživatelů, o dva roky později už to byla necelá třetina," dodal Michal Osuský z NMS Market Research.

Může se hodit

Nakupujete rádi na internetu a máte rádi slevy? Přes portál VratnéPeníze.cz můžete ušetřit dalších až 15 % z nákupu. V nabídce je přes 230 e-shopů, mezi kterými je například Mall.cz, ale i slevové portály.

Loni už k výběru obchodu zvolila vyhledávače jen pětina uživatelů. Roste také podíl lidí, kteří si zboží a e-shop vybírají na základě diskusních fór a rady známých.

"Téměř trojnásobný nárůst obliby srovnávačů cen je dán citlivostí zákazníků jak na cenu zboží, tak i na kvalitu obchodu. Zákazníci na cenových srovnávačích mohou velice rychle a jednoduše porovnat nabídky tisíce obchodů a ušetřit značnou část ceny zboží," uvedl Kamil Demuth z portálu Heureka.cz.

,