Českým ženám schází při nákupu přes internet tradiční atmosféra nakupování, možnost vyzkoušet si a porovnávat výrobky.
Muži mají k elektronickému obchodování blíž než ženy, protože je nakupování v obchodech moc nebaví. Při nákupu na internetu uživatelům v České republice vadí špatně organizované webové stránky, agresívní reklama a složité formuláře k vyplnění osobních údajů.
Vhodné k nákupu "síti sítí" jsou podle Čechů knihy, cédéčka, malá spotřební elektronika a součásti do počítačů. Nevhodné jsou naproti tomu například potraviny, drahé zboží nebo to, co je třeba před nákupem vidět na vlastní oči - hodinky, automobily, nemovitosti.
Italové na rozdíl od Američanů nejsou ochotni nakupovat přes internet potraviny, protože si je chtějí nejprve osahat, případně k nim přivonět.
Němci pro změnu neradi používají úvěrové karty, protože nechtějí být zadluženi. Španělům, Řekům, Francouzům a Němcům vadí, když jsou webové stránky v angličtině.
Rusové, kteří mají malou důvěru ve svou ekonomiku, spatřují naopak v internetových obchodech záruku kvality.